خبرگزاری کار ایران

لغو وضعیت اضطراری در نیمی از قزاقستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۲۴۳

دولت قزاقستان اعلام کرد که وضعیت اضطراری که در پی ناآرامی‌های اخیر اعمال شده بود، در نیمی از این کشور لغو شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، دولت قزاقستان اعلام کرد که وضعیت اضطراری که در پی ناآرامی‌های اخیر اعمال شده بود، در نیمی از این کشور لغو شده است.

مقام‌های رسمی قزاقستان همچنین اعلام کرده‌اند که ۲۲۵ نفر در جریان درگیری‌های اخیر این کشور جان خود را از دست دادند که «۱۹ نفر آنها از نیروهای امنیتی و باقی آنها از تروریست‌ها بودند».

«قاسم ژومارت توکایف» رئیس‌جمهوری قزاقستان نیز دوشنبه گذشته ادعا کرد که شبه‌نظامیان خارجی که از افغانستان و خاورمیانه همچنین دیگر کشورهای آسیای میانه وارد قزاقستان شده‌ بودند، در شورش‌های مرگبار اخیر مشارکت داشته‌اند.

وی پس از گفت‌وگو با «شارل میشل» رئیس شورای اروپا که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اعتراضات هفته‌های گذشته در این کشور را اقدامی «تروریستی» توصیف کرده و گفت: «شک ندارم که این یک حمله تروریستی است. اقدامی سازمان‌یافته و از قبل آماده شده علیه قزاقستان با مشارکت شبه‌نظامیان خارجی از کشورهای آسیای مرکزی از جمله افغانستان. ستیزه‌جویان خاورمیانه نیز در این حمله شرکت داشتند.»

توکایف تخمین زد که حدود هزار و ۳۰۰ کسب و کار در جریان این شورش‌ها از جمله حمله به «۱۰۰ بانک و مرکز خرید» آسیب دیده باشند و افزود که در این مدت حدود ۵۰۰ خودروی پلیس نیز به آتش کشیده شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز