خبرگزاری کار ایران

مقام‌های پاکستان:

در همکاری دوجانبه با آمریکا تجدیدنظر می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۰۱

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن و اسلام‌آباد در زمینه مبارزه با خشونت افراطی‌گرایانه با هم سیاست مشترکی دارند اما با این حال، مذاکرات صلح میان دولت پاکستان و طالبان، از امور داخلی این کشور محسوب می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به اعتراض دولت پاکستان به حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا و قتل «حکیم‌الله محسود» گفته است که مساله پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان، از امور داخلی پاکستان محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن و اسلام‌آباد در زمینه مبارزه با خشونت افراطی‌گرایانه با هم سیاست مشترکی دارند اما با این حال، مذاکرات صلح میان دولت پاکستان و طالبان، از امور داخلی این کشور محسوب می‌شود.

همزمان سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد که هنوز نمی‌تواند مرگ حکیم الله محسود، رهبر طالبان پاکستان را تایید کند.

جمعه گذشته اعلام شد که در پی حمله یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به منطقه‌ای در وزیرستان شمالی، حکیم الله محسود، رهبر طالبان پاکستانی که در راس فهرست اف‌بی‌آی آمریکا قرار داشت، کشته شده است.

این حمله هوایی با اعتراض مقام‌های پاکستانی همراه بود که معتقدند مرگ محسود تلاش آنها برای برقراری صلح میان رهبران طالبان و دولت پاکستان را پایمال کرده است.

«چودهری نثار علی‌خان» وزیر خارجه پاکستان در پی انتشار خبر کشته شدن حکیم‌الله محسود گفت: «کشتن محسود فقط مرگ یک نفر نبود، بلکه مرگ تلاش‌ها برای برقراری صلح بود.»

وزیر خارجه پاکستان همچنین گفته که دولتش تمامی همکاری‌های دو جانبه با آمریکا را بازبینی خواهد کرد.

عملیات کشتن محسود تنها یک روز پیش از سفر هیاتی متشکل از مقام‌های پاکستانی به وزیرستان شمالی روی داد که قرار بود طی آن مذاکرات صلح با رهبر طالبان پاکستانی پیگیری شود.

پاکستان در اعتراض به این عملیات، سفیر آمریکا در اسلام‌آباد را احضار کرد.

هم‌زمان «پرویز رشید» وزیر اطلاعات پاکستان گفته که آمریکا تلاش کرد تا با این حمله مذاکرات صلح را نشانه بگیرد اما ما نخواهیم گذاشت که این تلاش‌ها بی‌ثمر بماند.

در همین حال، «اعظم طریق» سخنگوی طالبان پاکستان اعلام کرده است که انتقام کشته شدن رهبر خود را خواهد گرفت و «هر قطره خون محسود به یک انفجار انتحاری» تبدیل خواهد شد.

نیروهای امنیتی پاکستان اکنون در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز