خبرگزاری کار ایران

توهین به بایدن در جریان تبریک سال میلادی توسط یک آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۹۲۹

یک فرد آمریکایی در تماس تبریک سال میلادی با رئیس‌جمهوری آمریکا از عبارت رمزی توهین‌آمیز رئیس‌جمهوری پیشین این کشور استفاده کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک تماس‌گیرنده آمریکایی در تماس با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا از عبارت «بیا براندون»، عبارت رمزی که حامیان ترامپ برای توهین به بایدن در مراسم ویژه کریسمس در کاخ سفید به کار می‌برند، استفاده کرد.

این حادثه در جریان یک دیدار ویدئویی بین جو بایدن و همسرش جیل با فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (نوراد) که طبق یک سنت آمریکایی بابا نوئل را در سراسر جهان دنبال می کند، رخ داد.

بایدن با آغاز فعالیت بابانوئل تماس‌های تلفنی از خانواده‌های آمریکایی دریافت کرد.

بایدن در تماسی که با پدر چهار فرزند به نام «جرد» داشت، ابتدا به طور خلاصه با فرزندانش در مورد اینکه چه هدایایی می خواهند برای کریسمس دریافت کنند، صحبت و تاکید کرد که هر دو پسری به نام هانتر دارند.

در پایان تماس، بایدن سال نو را تبریک گفت و جرد در پاسخ گفت: «من برای هر دوی شما عید فوق‌العاده‌ای آرزو می‌کنم، تولدت مبارک، و بیا پیش ما، براندون!»‌

بایدن در حالی که ظاهرا واکنشی نشان نمی داد، پاسخ داد: «بیا، براندون. موافقم.» اما در این لحظه نشانه‌هایی از حیرت در چهره بانوی اول آمریکا نمایان شد، اما معلوم نبود که رئیس‌جمهور معنای عبارتی را که جرد به زبان آورده بود، برداشت کرده است یا خیر.

جرد تلفن را قطع کرد در حالی که بایدن از او پرسید از کجا تماس می گیرد. فایل این گفت و گو به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش شد و برخی از کاربران از واکنش آرام رئیس جمهور تمجید کردند.

عبارت «بیا براندون» یک عبارت تحقیرآمیز است که توسط حامیان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا برای توهین به بایدن ابداع شده است.

این عبارت توسط حامیان ترامپ به عنوان یک شعار سیاسی استفاده شد.

بسیاری از رسانه های داخلی این عبارت را که جرد خطاب به بایدن گفت، توهین آمیز برشمرده اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز