خبرگزاری کار ایران

گزینه بایدن برای سفارت آمریکا در چین، در سنا تأیید شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۸۰۰

گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان سفیر این کشور در چین، در سنا تأیید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، سنای آمریکا،  «نیکلاس برنز» نامزد پیشنهادی «جو بایدن» برای پست سفیر آمریکا در چین را تأیید کرد.

سنا، با ۷۵ رأی موافق و ۱۸ رأی مخالف، این دیپلمات کهنه‌کار ۶۵ ساله که در دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه سابقه فعالیت داشته است، را به این سمت برگزید.

برنز هم‌اکنون به عنوان استاد دیپلماسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد فعالیت می‌کند. وی همچنین، مدیر اجرایی گروه استراتژی «اسپن» و مشاور امنیتی گروه «کوهن» است.

از جمله سوابق وی در وزارت خارجه می‌توان به معاونت وزیر خارجه در امور سیاسی، نماینده آمریکا در ناتو، سفیر آمریکا در یونان، سخنگوی وزارت خارجه و عضویت در کارگروه شورای امنیت ملی در امور شوروی و روسیه اشاره کرد.

برنز اولین بار در سال۱۹۸۸ میلادی، «جورج شولتز» وزیر خارجه وقت ایالات متحده را در سفر به چین مشایعت کرد و در سفر سال ۱۹۸۹ «جورج بوش» رئیس‌جمهوری وقت به چین، عضو هیأت همراه بود.

وی همچنین به عنوان سخنگوی وزارت خارجه در دوران ریاست «وارن کریستوفر» و «مادلین آلبرایت» بر این وزارتخانه، بارها به چین سفر کرده است.

برنز مدرک لیسانس خود را از «کالج بوستون» و فوق لیسانس خود را از مدرسه مطالعات پیشرفته بین‌المللی «جان هاپکینز» دریافت کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز