خبرگزاری کار ایران

نماینده دولت پیشین افغانستان در سازمان ملل، سمت خود را ترک کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۷۶۵

نماینده دولت سابق افغانستان در سازمان ملل، پس از چند ماه کشمکش، پست خود را در این سازمان ترک کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل اعلام کرد که «غلام ایسکزی»، نماینده دولت پیشین افغانستان در این نهاد بین‌المللی، سمت خود را واگذار کرده است.

«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، اعلام کرد که بر اساس نامه‌ای که روز گذشته -پنجشنبه- دریافت شده است، ایسکزی از تاریخ ۱۵ دسامبر سمت خود در این سازمان را ترک کرده است.

ایسکزی در تاریخ ۱۴ سپتامبر گذشته، از سازمان ملل خواست که رسما اعلام کند که وی همچنان نماینده افغانستان در این سازمان است اما پس از چند روز در همین ماه، طالبان از سازمان ملل درخواست کرد تا «سهیل شاهین» یکی از سخنگویان این گروه را به عنوان نماینده افغانستان در این سازمان بپذیرد.

ایسکزی در جریان نشست ماه نوامبر سازمان ملل متحد، به صراحت از حکومت طالبان انتقاد کرده بود.

 سازمان ملل در ماه جاری میلادی به دلیل وجود ادعاهای مختلف در ارتباط با نمایندگی افغانستان در این سازمان، تصمیم گیری در این باره را به مدت نامعلومی به تاخیر انداخت؛ اقدامی که انتقاد شدید طالبان را در پی داشت. طالبان اعلام کرد که ناتوانی سازمان ملل در تصمیم‌گیری درباره این موضوع، به مثابه نادیده گرفتن حق مردم افغانستان است.

در دور قبلی حمکرانی طالبان بر افغانستان، طی سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ میلادی، این گروه، نماینده‌ای در سازمان ملل نداشت.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز