خبرگزاری کار ایران

پسکوف اعلام کرد:

وضعیت متشنج جهان و روابط دو جانبه محور گفت‌و‌گو بین رؤسای جمهور چین و روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۷۶۱

سخنگوی کرملین اعلام کرد که وضعیت متشنج جهان به ویژه در اروپا و مواضع خصمانه ناتو محور گفت‌و‌گوی راهبران روسیه و چین خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «دمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین امروز -‌سه‌شنبه- اعلام کرد که شرایط متشنج بین‌المللی به ویژه در قاره اروپا و همچنین اظهارات خصمانه مقام‌های ناتو و ایالات متحده آمریکا مستلزم گفت‌و‌گو بین مسکو و پکن است.

پسکوف گفت که «ولادیمیر پوتین» و «شی جین‌پینگ» رهبران روسیه و چین قرار است فردا‌ از طریق ویدئو کنفرانس در مورد مسائل بین‌المللی و همچنین موضوع انرژی گفت‌و‌گو کرده و نتایج کار مشترک و راهکارهای توسعه روابط استراتژیک روسیه و چین را ارزیابی کنند.

وی همچنین تصریح کرد که در جریان این مذاکرات، روسای جمهور دو کشور در مورد مسائل منطقه‌ای تبادل نظر خواهند کرد.

پسکوف در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در این مذاکرات به موضوع گازرسانی روسیه به چین و قراردادهای جدید نیز پرداخته خواهد شد، گفت که مطمئنا گفت‌و‌گو درباره انرژی نیز در دستور کار خواهد بود.

سخنگوی کرملین تاکید کرد: «مهم‌ترین موضوعاتی که قرار است در این گفت‌و‌گو مورد بحث قرار گیرد، روابط دوجانبه از جمله همکاری در زمینه فناوری‌های پیشرفته، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و تجارت است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز