خبرگزاری کار ایران

جن ساکی:

از رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران الگو نمی‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۹۵۳

سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا از رویکرد دولت سابق این کشور در قبال ایران به عنوان الگو استفاده نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا از رویکرد دولت سابق این کشور در قبال ایران به عنوان الگو استفاده نخواهد کرد.

وی در کنفرانسی خبری، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا سخنان اخیر وی در خصوص احتمال استفاده دولت بایدن از گزینه تحریم، به عنوان راهکاری برای متقاعد کردن ایران به جدیت در مذاکرات به نوعی ادامه سیاست اعمال فشار حداکثری دولت سابق آمریکا است، گفت که ما هرگز از رویکرد دولت سابق به عنوان الگو استفاده نخواهیم کرد.

ساکی افزود که دولت سابق آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد و این امر منجر به ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران بدون هیچ‌گونه نظارتی شد؛ اقدامی که می‌تواند باعث کاهش امنیت بین‌المللی شود.

وی همچنین در پاسخ به این‌که در صورت تشدید تحریم‌ها علیه ایران، آمریکا چه اهرمی برای قانع کردن چین به منظور عدم تجارت نفتی با ایران خواهد داشت، گفت: «چین یکی از اعضای تأثیرگذار گروه ۱+۵ است. محدودیت‌ها و الزاماتی وجود دارد که همه باید در راستای تحقق توافق، آن را رعایت کنند. همه اینها بخشی از مذاکرات است و نمی‌توان آن را اهرم فشار نامید».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز