خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه قطر:

ده‌ها توافق‌نامه در دوحه با ترکیه امضا خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۲۶۴

وزیر خارجه قطر از امضای ده‌ها توافق‌نامه با ترکیه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر امروز -‌دوشنبه- در آستانه سفر رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به دوحه در نشست خبری مشترک با «مولود چاووش‌اوغلو»، همتای ترک خود اعلام کرد که کشورش مجموعه‌ای از توافقنامه‌ها را با ترکیه امضا خواهد کرد.

از سوی دیگر ‌چاووش‌اوغلو همتای ترکیه ای وی تاکید کرد که دو کشور مواضع مشترکی در مورد پرونده های مهم منطقه دارند.

 آل ثانی گفت: «نشست تیمم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و رئیس‌جمهور ترکیه شاهد امضای توافق‌های بیشتری خواهد بود و انتطار می‌رود که ۱۲ توافقنامه جدید در هفتمین نشست کمیته عالی استراتژیک بین ترکیه و قطر امضا شود».

وی با بیان اینکه امیر قطر و اردوغان درباره تحولات سیاسی و انسانی پرونده افغانستان گفت و گو خواهند کرد، افزود: «در این نشست بر روی تحولات مسئله فلسطین تمرکز خواهد شد. چنانچه دو طرف پیشتر نیز با همتای ترک خود تحولات عراق، سوریه و سایر پرونده های منطقه را بررسی کرده است».

چاووش اوغلو نیز گفت: «ما علاوه بر پرونده افغانستان در مورد پرونده‌های مهم منطقه به ویژه پرونده فلسطین و سوریه مواضع و کار مشترکی با قطر داریم».

وی افزود که ترکیه در حال مذاکره با قطر برای افزایش کارآیی عملیاتی فرودگاه کابل است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز