خبرگزاری کار ایران

دفاع مقام‌های اطلاعاتی آمریکا از برنامه جاسوسی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۲۳

رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا، به کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان این کشور گفت که تلاش برای اطلاع از نیات و اهداف رهبران کشورهای دیگر، «سرلوحه» سیاست اطلاعاتی ایالات متحده است.

یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا با دفاع از برنامه جاسوسی این کشور گفت که هدف اصلی این عملیات، اطلاع از اهداف و تصمیم‌های رهبران جهان بوده است.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «جیمز کلپر» رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا، به کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان این کشور گفت که تلاش برای اطلاع از نیات و اهداف رهبران کشورهای دیگر، «سرلوحه» سیاست اطلاعاتی ایالات متحده است.
با این حال این مقام ارشد که هدایت ۱۶ سازمان تجسسی و اطلاعاتی آمریکا را به عهده دارد، گفت که افشاگری‌‌ها در مورد فعالیت‌های جاسوسی این کشور، به‌شدت به کار آن‌ها لطمه زده است.
جیمز کلپر گفته است که ایالات متحده «به طور دائمی» در حال جاسوسی از کشورهای دیگر نیست.
در روزهای گذشته انتشار گزارش‌هایی درباره شنود آمریکا از کشورهای هم‌پیمان خود، به اعتراض‌هایی در سطح بین‌المللی منجر شده است.
کلپر در عین حال گفته که متحدان خارجی آمریکا هم از مقام‌های این کشور و سازمان‌های اطلاعاتی جاسوسی می‌کنند و آن را یک روال عادی توصیف کرده است.
در این جلسه همچنین «کیت الکساندر» مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا(ان‌اس‌ای) به کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان توضیح داد.
وی گفته است که گزارش رسانه‌های اروپایی درباره این‌که ان‌اس‌ای اطلاعات میلیون‌ها تماس تلفنی را در این قاره جمع کرده، «کاملا اشتباه» هستند.
ژنرال الکساندر گفته است که عمده اطلاعات مورد اشاره رسانه‌های غیر آمریکایی در واقع توسط سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی جمع‌آوری شده بود و بعدا با ان‌اس‌ای به اشتراک گذاشته شد.
احضار این دو مقام ارشد اطلاعاتی به کنگره آمریکا پس از انتشار مجموعه‌ای از گزارش‌ها در رسانه‌های بین‌المللی درباره جاسوسی گسترده ان‌اس‌ای صورت گرفته است.
طبق این گزارش‌ها، سازمان امنیت ملی آمریکا از رهبران، دیپلمات‌ها و شهروندان کشورهایی جاسوسی می‌کرده است که رابطه خوبی با آمریکا دارند؛ از جمله برزیل، فرانسه، آلمان، مکزیک و اسپانیا.
این گزارش‌ها برآمده از اسنادی هستند که «ادوارد اسنودن» تحلیلگر سابق اطلاعاتی آمریکا فاش کرده است.
آمریکا در پی بازگرداندن و محاکمه اسنودن به دلیل انتشار غیرمجاز این اسناد است. وی در حال حاضر با پناهندگی موقت، در روسیه اقامت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز