خبرگزاری کار ایران

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم:

فروش تسلیحات به رغم پاندمی کرونا کند نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۱۵۰

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم‌ بر افزایش فروش تسلیحات توسط شرکت‌های صنایع نظامی جهان به رغم شیوع پاندمی کرونا در سال گذشته تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم موسوم به «سیپری» امروز -‌دوشنبه- اعلام کرد که شرکت‌های دفاعی جهانی با وجود شیوع پاندمی کرونا و پیامدهای اقتصادی آن در سال گذشته تسلیحات بیشتری فروخته‌اند.

این موسسه که مقر آن در سوئد است، اعلام کرد که صد شرکت پیشرو تسلیحاتی در جهان در سال ۲۰۲۰ تسلیحات و خدمات نظامی به ارزش ۵۳۱ میلیارد دلار فروخته‌اند.

موسسه سیپری اعلام کرد که این افزایش به صورت واقعی نسبت به سال قبل یک و ۳ دهم درصد درصد بوده است که نشان‌دهنده روند افزایشی برای ششمین سال متوالی است.

ایالات متحده همچنان پیشتازی خود را در این زمینه حفظ کرده است به طوری که فهرست صد شرکت بزرگ شامل ۴۱ شرکت آمریکایی است. فروش تسلیحات این کشور در سال ۲۰۲۰ به ۲۸۵ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته یک و ۹ دهم درصد افزایش داشته است.

چین در جایگاه دوم قرار دارد و پنج شرکت آن در فهرست صد شرکت برتر حضور دارند. فروش تسلیحات این کشور در سال ۲۰۲۰ حدود ۶۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو تخمین زده می‌شود که نسبت به سال ۲۰۱۹ یک و نیم درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز