خبرگزاری کار ایران

آنتونی فائوچی:

بر اساس بررسی‌های اولیه، خطر سویه اومیکرون در مقایسه با دلتا کمتر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۹۰۳

مشاور پزشکی رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که شواهد اولیه حاکی از آن است که میزان خطر سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون در مقایسه با سویه دلتا کمتر است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آنتونی فائوچی» مشاور پزشکی رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که شواهد اولیه حاکی از آن است که میزان خطر سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون در مقایسه با سویه دلتا کمتر است.

وی افزود که با این وجود، هنوز برای ارزیابی میزان خطر و شدت سرایت سویه اومیکرون به اطلاعات و بررسی‌های بیشتری نیاز است.

فائوچی ادامه داد: «تا اینجای کار به نظر نمی‌رسد که این سویه شدت زیادی داشته باشد، اما برای تصمیم‌گیری دراین‌باره و مقایسه آن با سویه دلتا باید واقعا مراقب باشیم.»

وی افزود که دولت آمریکا در حال بررسی لغو محدودیت‌های سفر به از کشورهای آفریقایی به ایالات متحده است.

پیش از این، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تمامی کشورها باید برای شیوع سویه اومیکرون کرونا آماده شوند.

این سازمان با اشاره به گسترش این سویه جدید در کشورهای مختلف، اعلام کرد که اعمال محدودیت‌های مسافرتی مانع ورود آن به کشورهای بیشتر نمی‌شود و تنها ممکن است شیوع این سویه را به تعویق بیندازد.

سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرده است که در حال حاضر هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد تغییر رویکرد در مقابله با همه‌گیری لازم است.

این سازمان پیش از این نیز با اشاره به اینکه ارزیابی کلی خطر جهانی برای سویه اومیکرون بسیار نگران‌کننده است، اعلام کرده بود: «این سویه تعداد بی‌سابقه‌ای  جهش را ثبت کرده است که برخی از آنها در زمینه تأثیر احتمالی بر روند همه‌گیری نگران‌کننده هستند».

سازمان جهانی بهداشت با درخواست از ۱۹۴ کشور عضو خود برای تسریع در واکسیناسیون گروه‌های اولویت‌دار همزمان پیش‌بینی کرد که البته در درصد محدودی از افراد واکسینه شده نیز به این جهش جدید آلوده خواهند شد.

این سازمان همچنین از کشورهای عضو خواسته است که فورا نخستین موارد مشاهده شده از ابتلا به سویه جدید را گزارش دهند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز