خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

تحرکات آمریکا و ناتو بر فراز دریای سیاه تهدیدی برای هوانوردی غیرنظامی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۸۶۳

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که آمریکا و ناتو تهدیدی برای هوانوردی غیرنظامی بر فراز دریای سیاه هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت که اقدام‌های نیروی هوایی آمریکا و ناتو بر فراز دریای سیاه تهدیدی برای هوانوردی غیرنظامی است.
زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: «اگر اکنون از یک فاجعه در حریم هوایی بر فراز آب‌‌های آزاد دریای سیاه جلوگیری شده است، بدان معنا نیست که ایالات متحده و ناتو می‌‌توانند همچنان جان مردم را بدون پاسخ به خطر بیاندازند».
وی خاطرنشان کرد: «تقریباً به طور همزمان مسیرهای پرواز دو هواپیمای غیرنظامی از منطقه عبور می‌کند: آ-۳۳۳ ایرفلوت که از تل آویو به مسکو پرواز کرد و سی اِل-۶۵۰ مالت که از سوچی به مقدونیه شمالی پرواز می کرد. با توجه به اقدام‌های ایالات متحده، لازم بود به سرعت جهت‌ها و سطوح پروازهای خود را تغییر دهند».
این دیپلمات خاطرنشان کرد که اقدام‌های کنترل‌کننده ترافیک هوایی روسیه «پروازهای ایمن» را بر فراز آب‌های آزاد دریای سیاه تضمین کرد.
صبح روز جمعه، یک هواپیمای مسافربری که از تل آویو به مسکو در حرکت بود، مجبور شد مسیر خود را تغییر دهد تا از نزدیکی خطرناک با یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی جلوگیری کند. هواپیمای ناتو در حال عبور از مسیر غیرنظامی بود و به درخواست خدمات ترافیک هوایی پاسخ نداد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز