خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری فرانسه:

استعفای قرداحی مسیر گفت‌و‌گو بین لبنان و عربستان را هموار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۸۳

رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد که استعفای وزیر اطلاع‌رسانی لبنان به از سرگیری گفت‌وگو بین لبنان و کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی کمک خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانسه ۲۴، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه امروز -‌شنبه- پس از نشست با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر گفت که استعفای «جرج قرداحی»، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان به از سرگیری گفت‌وگو بین لبنان و کشورهای عربی به طور کلی و عربستان سعودی به طور خاص کمک می‌کند.

ماکرون ابراز امیدورای کرد که گفت‌و‌گوهایش با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان به حل اختلافات ناشی از اظهارات قرداحی کمک کند و او بتواند دوباره همه کشورهای خلیج فارس را برای کمک به خروج لبنان از بحران گرد هم آورد.

وی تاکید کرد که موضوع حمایت منطقه از لبنان را با ولیعهد عربستان در میان خواهد گذاشت.

ماکرون گفت: «لبنان بخشی از موضوعات مورد بحث در دیدار با امیر قطر بود».

وی در ادامه گفت:«امیدوارم ساعات آینده به ما امکان پیشرفت بدهد». 

رئیس جمهوری فرانسه افزود: «استعفای جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، راه را برای از سرگیری مذاکرات بین لبنان، کشورهای عربی و به ویژه عربستان سعودی باز خواهد کرد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز