خبرگزاری کار ایران

هک شدن تلفن‌های وزارت خارجه آمریکا با استفاده از بدافزار جاسوسی ساخت اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۵۳

گوشی‌های آیفون حداقل ۹ کارمند وزارت خارجه ایالات متحده توسط عاملی ناشناس، با استفاده از بدافزار پیشرفته ساخت شرکت اسرائیلی گروه ان.اس.او هک شده‌اند.

به  گزارش ایلنا به نقل از رویترز، گوشی‌های آیفون حداقل ۹ کارمند وزارت خارجه ایالات متحده توسط عاملی ناشناس، با استفاده از  بدافزار پیشرفته ساخت شرکت اسرائیلی گروه ان.اس.او هک شده‌اند.

این گوشی‌ها طی چند ماه گذشته هک شده‌اند و مقام‌های آمریکایی مستقر در اوگاندا یا مقام‌های آمریکایی که حوزه‌ فعالیت‌شان مرتبط با این کشور شرق آفریقاست، هدف قرار گرفته‌اند. این گسترده‌ترین اقدام علیه مقام‌های آمریکایی با استفاده از این فناوری است.

شرکت اسرائیلی ان.اس.او پنچ‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه از نرم‌افزار این شرکت استفاده شده است، دریافت نکرده است، اما دسترسی مشتریانی که احتمال ارتباط‌شان با این موضوع می‌رود را قطع کرده است».

این شرکت اسرائیلی همچنین در بیانیه خود اظهار داشت: «در صورتی که چنین اقدامی توسط یکی از مشتریان ما صورت گرفته باشد، دسترسی‌ آن به خدمات این شرکت به صورت دائمی قطع خواهد شد و اقدام قضایی علیه‌ این مشتری صورت خواهد گرفت.»  

لازم به ذکر است این شرکت اسرائیلی همواره فروش چنین ابزارهایی به دولت‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی به منظور رصد کردن تهدیدات امنیتی را تایید کرده است، اما هر گونه نقش مستقیم در اینگونه اقدام‌ها را تکذیب کرده است.     

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز