خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

قرارداد خرید ۸۰ جنگنده رافال میان فرانسه و امارات/ ۱۶ کشته در حمله ائتلاف متجاوز سعودی به استان تعز/ آماده‌سازی ابتکاراتی از سوی آمریکا برای ممانعت از تنش مرزی روسیه و اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۸۴۳

قرارداد خرید ۸۰ جنگنده رافال میان فرانسه و امارات، ۱۶ کشته در حمله ائتلاف متجاوز سعودی به استان تعز و آماده‌سازی ابتکاراتی از سوی آمریکا برای ممانعت از تنش مرزی روسیه و اوکراین از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،  نخست‌وزیر لبنان با استعفای وزیر اطلاعات این کشور موافقت کرد.

- رئیس‌جمهوری فرانسه همزمان با پایان هفتمین دور مذاکرات برجامی وین، گفت که این دور از مذاکرات با پیشرفت چندانی همراه نبوده است.

-  صدها شهروند اردنی امروز -جمعه- در اعتراض به توافق این کشور برای «آب در مقابل برق» با رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

- وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اقدام دولت سابق این کشور مبنی بر خروج از برجام، آن را «اشتباهی فاجعه‌بار» خواند.

- سخنگوی کاخ سفید بعد از پایان دور جدید مذاکرات برجامی در وین گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد به بازگرداندن این کشور به پایبندی به تعهدات برجامی خود است.

- رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که کشورش در حال آماده‌سازی مجموعه‌ای ابتکاراتی است که هرگونه تنش در مرز اوکراین را برای روسیه به طور فراینده‌ای دشوار خواهد کرد.

- در حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به روستایی در شهرستان مقبنه استان تعز، ۱۶ غیرنظامی کشته شدند.

- نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، اعلام کرد که برای ناامیدی از به نتیجه رسیدن گفت‌وگوهای برجامی وین زود است.

- در جریان سفر رئیس‌جمهوری فرانسه به امارات متحده عربی، قرداد خرید ۸۰ جنگنده رافال فرانسوی توسط امارات، امضا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز