خبرگزاری کار ایران

قرارداد خرید ۸۰ جنگنده رافال میان فرانسه و امارات

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۸۲۲

در جریان سفر رئیس‌جمهوری فرانسه به امارات متحده عربی، قرداد خرید ۸۰ جنگنده رافال فرانسوی توسط امارات، امضا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی، در جریان سفر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه به امارات متحده عربی، قرداد خرید ۸۰ جنگنده رافال فرانسوی توسط امارات، امضا شد.

رسانه‌های محلی همچنین اعلام کردند که دیدار «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و امانوئل ماکرون در نمایشگاه اکسپوی دوبی، شاهد امضای ۱۳ توافقنامه میان دو کشور بود.

از جمله تفاهمنامه‌های امضا شده میان دو کشور، تفاهمنامه‌ میان وزارت صنعت و فناوری پیشرفته امارات با وزارت اقتصاد و دارایی فرانسه و همچنین تفاهم‌نامه همکاری میان «ادنوک» و «توتال انرژی» بودند.

همچنین یادداشت تفاهمی میان شرکت انرژی هسته‌ای امارات و شرکت برق فرانسه در زمینه انرژی هسته‌ای امضا شد.

دو طرف در این دیدار همچنین در مورد زمینه‌های گوناگون شراکت راهبردی مورد اهتمام دو کشور، به ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری در ابعاد اقتصادی، فناوری‌های پیشرفته، انرژی و امنیت غذایی و همچنین دیگر عرصه‌ها از جمله فرهنگی، آموزشی در راستای تحقق منافع متبادل، بحث و تبادل‌نظر کردند.

محمد بن زاید و ماکرون همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را نیز بررسی کرده و در خصوص رویدادهای منطقه خاورمیانه، به تبادل‌نظر پرداختند.

در همین زمینه، طرفین بر تمایل مشترک خود برای تقویت جنبه‌های گوناگون شراکت راهبردی میان امارات و فرانسه، تاکید کردند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز