خبرگزاری کار ایران

رافائل گروسی:

توافق با تهران همچنان محتمل است/ غنی‌سازی ۹۰ درصدی در ایران وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۳۸۷

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با «فرانس ۲۴» اعلام کرد که توافق با ایران همچنان محتمل است اما زمان باقی‌مانده اندک است.

به گزارش ایلنا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با  «فرانس ۲۴» اعلام کرد که توافق با ایران همچنان محتمل است اما زمان باقی‌مانده اندک است.

وی با تکرار برخی ادعاها درباره مانع‌تراشی ایران در مسیر نظارت آژانس، گفت که به نفع تهران است که در تعامل با آژانس شفافیت بیشتری از خود نشان دهد.

گروسی با اشاره به دور جدید مذاکرات برجامی در وین که از دوشنبه گذشته آغاز شده است، گفت که این گفت‌وگوها از نقطه صفر شروع نمی‌شود، بلکه بر اساس شش دور مذاکرات قبلی پیش می‌رود.

وی ابراز امیدواری کرد که توافق با ایران به زودی حاصل شود، ولی گفت که نمی‌تواند درباره این‌که منظور از عبارت «به زودی» چیست، اظهارنظر کند.

گروسی افزود که آژانس طرف توافق برجام نیست، اما به عنوان بازرس و تضمین‌کننده توافق، از نزدیک روند گفت‌وگوها را دنبال می‌کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین در خصوص گزارش پایگاه «اکسیوس» که در آن به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی ادعای تلاش ایران برای غنی‌سازی ۹۰ درصدی مطرح شده بود، گفت که در حال حاضر این سطح از غنی‌سازی در ایران وجود ندارد. 

گروسی در عین حال گفت که در حال حاضر در ایران غنی‌سازی پنج درصدی، ٢٠ درصدی و ۶۰ درصدی وجود دارد و غنی‌سازی ۶۰ درصدی بسیار تنها چند گام با ٩٠ درصد فاصله دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز