خبرگزاری کار ایران

هشدار سازمان ملل نسبت به ناکارآمدی قانون تحریم تسلیحاتی لیبی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۱۰۷

سازمان ملل با انتشار گزارشی از ادامه حضور مزدوران خارجی و ناکارآمدی قانون تحریم تسلیحاتی در لیبی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارشناسان سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کردند که تعداد مواد نقض تحریم‌های تسلیحاتی در سال جاری در لیبی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، اما ادامه حضور مزدوران چاد، سودان، سوریه و روسیه همچنان یک تهدید جدی برای این کشور به شمار می‌رود. 

بر اساس گزارش مرحله‌ای محرمانه‌ای که اخیرا توسط ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل دریافت شده است، سرعت ارسال  محموله‌های ممنوعه تسلیحات به لیبی کاهش یافته است، اما تحریم تسلیحاتی به طور کلی بی اثر است.

کارشناسانی که این گزارش را تهیه کرده‌اند از سوی شورای امنیت موظف شده‌اند تا میزان پایبندی کشورها به تصمیم این شورا برای جلوگیری از ارسال سلاح به لیبی را نظارت کنند.

این گزارش کارشناسان شامل بازه زمانی ژانویه تا نوامبر می‌شود که برای تهیه آن در دو نوبت از لیبی بازدید کرده‌اند.

آنها همچنین توانستند برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۷ به بنغازی در شرق لیبی پایگاه «خلیفه حفتر»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور بروند. 

کارشناسان سازمان ملل همچنین در گزارش خود تاکید کردند که از کشورهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس و تونس نیز بازدید کرده‌اند.

آن‌ها اعلام کردند: «برخی از کشورهای عضو همچنان بر زنجیره تامین سلاح سیطره دارند که این موضوع تا حد زیادی مانع از کشف، توقف یا ممنوعیت انتقال تسلیحات به لیبی می‌شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز