خبرگزاری کار ایران

طی نامه‌ای به جو بایدن؛

قانونگذاران کنگره آمریکا خواستار هدف قرار دادن صنایع پهپادی ایران شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۸۹۳

شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به رئیس‌‌جمهوری این کشور و سه وزیر کابینه خواهان قطع زنجیره تأمین نیازهای ایران برای تولید پهپادهایی شدند که به ادعای آنها در جنگ روسیه علیه اوکراین به کار گرفته می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به «جو بایدن» رئیسجمهوری این کشور و سه وزیر کابینه خواهان قطع زنجیره تأمین نیازهای ایران برای تولید پهپادهایی شدند که به ادعای آنها در جنگ روسیه علیه اوکراین به کار گرفته می‌شود. 

این نامه توسط ۶۱ نماینده کنگره آمریکا ارائه شده و «هنری کوئلار» قانون‌گذار ایالت تگزاس، «دبی واسرمن شولتز» از فلوریدا و «کیتی پورتر» نماینده کالیفرنیا از امضا‌کنندگان آن هستند.

در این نامه با ادعای این‌که ۷۵ درصد از اجزای پهپادهای ایرانی که توسط روسیه در جنگ اوکراین به کار گرفته می‌شود، تولید ایالات متحده است، از دولت جو بایدن خواسته‌ شده است تا با رویکردی هماهنگ و همه‌جانبه برای قطع زنجیره‌های تأمین نیازهای پهپادی ایران اقدام کند. 

این نمایندگان، علاوه بر بایدن، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه، «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری و «جینا ریموندو» وزیر بازرگانی‌‌ را نیز خطاب قرار داده‌اند. 

یک سال قبل نیز طرحی تحت عنوان «قانون توقف پهپادهای ایران» ارائه شده بود. 

این طرح توسط «گریگوری میکس» نماینده دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، «مایکل مک کال» نماینده جمهوری‌خواه، «تد دوچ» نماینده دموکرات و «جو ویلسون» نماینده جمهوری‌خواه ارائه شده بود. 

این قانون‌گذاران اعلام کرده‌ بودند که هدف از ارائه چنین طرحی، ممانعت از دستیابی ایران و هم‌پیمانان آن به پهپادهایی است که می‌تواند برای حمله به آمریکا یا متحدان آن مورد استفاده قرار گیرند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز