خبرگزاری کار ایران

آمریکا ۸ میلیارد تماس تلفنی را در عربستان شنود کرده است

کد خبر : ۱۱۶۳۸۲

آژانس امنیت ملی آمریکا ۲۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تماس را در افغانستان، ۱۲ میلیارد و ۷۶ میلیون تماس در پاکستان، هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تماس در عربستان و عراق، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تماس در مصر، یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تماس را در ایران و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تماس را در اردن شنود کرده است.

جدیدترین گزارش‌ها درباره روند جاسوسی‌های واشنگتن حاکی از آن است که آمریکا میلیاردها تماس تلفنی را در جهان و به ویژه منطقه خاورمیانه و کشورهای آسیایی شنود کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی آمریکایی «کرایپتوم» که اسناد و مدارک سری درز کرده را منتشر می‌کند، آمریکا میلیاردها تماس تلفنی در سراسر جهان و به ویژه منطقه خاورمیانه و کشورهای آسیایی از جمله عربستان را شنود کرده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تماس تلفنی را در عربستان شنود کرده است.

در این گزارش آمده است که بخش عمده شنود تماس‌های تلفنی توسط «آژانس امنیت ملی آمریکا» در کشورهای افغانستان و پاکستان بوده است.

بر اساس اطلاعاتی که این پایگاه اینترنتی منتشر کرده است، آژانس امنیت ملی آمریکا ۲۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تماس را در افغانستان، ۱۲ میلیارد و ۷۶ میلیون تماس در پاکستان، هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تماس در عربستان و عراق، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تماس در مصر، یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تماس را در ایران و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تماس را در اردن شنود کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی «کرایپتوم» آمریکا تنها در ماه ژانویه گذشته ۱۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تماس تلفنی و پیامک را رصد کرده است.

در همین حال، این گزارش‌ نشان می‌دهد که سازمان اطلاعات آمریکا ۳۶۰ میلیون تماس را در آلمان، ۶۰ میلیون تماس را در اسپانیا، ۴۶ میلیون تماس در ایتالیا و سه میلیارد تماس را در آمریکا شنود کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز