خبرگزاری کار ایران

پارلمان سوئد بار دیگر «ماگدالنا اندرسون» را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۴۰۹

اولین نخست‌وزیر زن در تاریخ سوئد، در پی خروج یکی از هم‌پیمانان دولت ائتلافی، تنها چند ساعت پس از انتخاب، استعفا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان سوئد برای دومین بار در کمتر از یک هفته، «ماگدالنا اندرسون» سیاستمدار سوسیال دموکرات را به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب کرد.

وی که چهارشنبه گذشته به عنوان اولین نخست‌وزیر زن در تاریخ سوئد انتخاب شده بود، در پی خروج یکی از هم‌پیمانان دولت ائتلافی، تنها پس از چند ساعت استعفا کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که بتواند بار دیگر تنها از طریق حزب خودش به نخست‌وزیری برسد تا نیازی به ائتلاف نداشته باشد.

بر اساس این گزارش، بودجه پیشنهادی اندرسون از پارلمان رأی لازم را نگرفته بود و در عوض پارلمان به بودجه پیشنهاد شده توسط احزاب اپوزیسیون که شامل حزب راست افراطی ضد مهاجر می‌شد، رأی داد.

حزب سبزها، شریک ائتلافی اندرسون اعلام کرد که نمی‌تواند بودجه‌ای را که «برای اولین بار توسط راست افراطی تهیه شده  است»، بپذیرد.

حزب سوسیال دموکرات سوئد هم اعلام کرده بود که این یک رویه قانون اساسی است که وقتی یک حزب از ائتلاف کناره‌گیری می‌کند، دولت ائتلافی هم باید استعفا دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز