خبرگزاری کار ایران

سیدحسن نصرالله:

عربستان از شکست در سوریه خشمگین است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۰۸

کشورهایی که برای سرنگونی نظام سوریه تلاش کردند، شکست خوردند و دلخوشی به فروپاشی نظام سوریه در هم شکسته است.

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که عربستان سعودی از محقق نشدن اهدافش در سوریه خشمگین است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله در مراسم سالگرد تاسیس بیمارستان رسول اعظم(ص) در بیروت تاکید کرد که کشورهایی که برای سرنگونی نظام سوریه تلاش کردند، شکست خوردند و دلخوشی به فروپاشی نظام سوریه در هم شکسته است.

وی بیان کرد که کسانی که خواستار حل سیاسی در سوریه هستند اگر صداقت دارند باید این کار را انجام دهند وسازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب باید موانع در مسیر حل سیاسی بحران سوریه را رفع کنند.

وی افزود که به مخالفان حل سیاسی در سوریه می‌گویم که غنیمت شمردن فرصت گفت‌وگو برای شما بهتر است. نمی شود منطقه به دلیل عصبانیت یک کشور متشنج باقی بماند به همین دلیل تمام جدایی‌ها در میان افراد مسلح هدفش جلوگیری از حل بحران است. توقف راه حل سیاسی به معنای درگیری، قربانی، ویرانی و تخریب بیشتر سوریه و پیامدهای آن برای کشورهای همجوار است.

دبیرکل حزب الله لبنان، یادآور شد: «جبهه‌ای که هدفش سرنگون کردن نظام سوریه بود، هر کاری انجام داد اما موفق نشد به همین دلیل خشمگین است و برای جلوگیری از حل سیاسی موضوع تلاش می‌کند.»

وی تاکید کرد: «سخن درباره ژنو ۲ افق را به روی کشورها و ملت‌های منطقه که از سوریه تاثیر منفی گرفتند، گشوده و تاثیر مثبتی بر حل بحران سوریه دارد. گفت‌وگوی سیاسی و راه حل سیاسی در سوریه مبتنی بر حمایت بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی هستند.»

نصرالله ادامه داد: «جهان به مکانی رسیده که دریافته بحران سوریه راه حل نظامی نداشته و تنها راه حل، سیاسی است که آن نیز از طریق گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط است. تحول میدانی به نفع ارتش سوریه و نیروهای مردمی است که در کنارش هستند. مخالفان نظام سوریه به رغم مداخله دنیا برای وحدتش، قادر به اتحاد نیستند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز