خبرگزاری کار ایران

هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به عواقب گسترش سویه اومیکرون کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۰۶۳

سازمان جهانی بهداشت نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ بسته به ویژگی‌های سویه جهش‌یافته «اومیکرون» و عواقب جدی آن هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای  نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در پی شیوع سویه جهش یافته «اومیکرون» که عواقب جدی در پی خواهد داشت، هشدار داد و تاکید کرد که ارزیابی خطر کلی جهانی ناشی از سویه جهش یافته بسیار بالاست.

این سازمان با اشاره به اینکه ارزیابی کلی خطر جهانی برای سویه اومیکرون بسیار نگران‌کننده است، گفت: «این سویه تعداد بی‌سابقه‌ای  جهش را ثبت کرده است که برخی از آنها در زمینه تاثیر احتمالی بر روند همه‌گیری نگران‌کننده هستند».

سازمان جهانی بهداشت با درخواست از ۱۹۴ کشور عضو خود برای تسریع در واکسیناسیون گروه‌های اولویت‌دار همزمان پیش‌بینی کرد که البته در درصد محدودی از افراد واکسینه شده نیز به این جهش جدید آلوده خواهند شد.

این سازمان همچنین در بیانیه خود از کشورهای عضو خواسته است که علاوه بر استفاده از رویکرد مبتنی بر خطر در اتخاذ تدابیر برای سفرهای خارجی، فورا نخستین موارد مشاهده شده از ابتلا به سویه جدید را نیز گزارش دهند. 

در بیانیه سازمان بهداشت جهانی تاکید شده است که تحقیقات بیشتری برای دستیابی به درک بهتر از امکان غلبه سویه جدید اومیکرون بر واکسن‌ها و ایمنی به دست آمده پس از ابتلا مورد نیاز است، چرا که هنوز قدرت این سویه برای غلبه بر دستگاه ایمنی ناشناخته است. 

این سازمان تاکید کرد که تاکنون هیچ مورد مرگ و میر مرتبط با سویه جهش‌یافته گزارش نشده است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز