خبرگزاری کار ایران

یک دیده‌بان حقوق بشر گزارش داد:

اسرائیل از خبرنگاران فلسطینی باج‌خواهی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۰۱۱

یک دیده‌بان حقوق بشر بین‌المللی اعلام کرد که اسرائیل از سفر غیرقانونی ده‌ها خبر‌نگار فلسطینی جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، یک دیده‌بان حقوق بشر بین‌المللی امروز -‌دوشنبه- اعلام کرد که اسرائیل از سفر غیرقانونی ده‌ها خبرنگار فلسطینی جلوگیری می‌کند، در سیاستی که به نظر می‌رسد به شیوه‌ای تنبیهی به دلیل فعالیت‌های روزنامه‌نگاری یا بیان عقاید آنها اعمال می‌شود.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که مقام‌های اسرائیلی عمدا به باج‌گیری و سلب حق آزادی حرکت خبرنگاران فلسطینی متوسل می‌شوند.

در این گزارش به نقل از خبرنگاران فلسطینی آمده است که افسران اسرائیلی به آنها گفته‌اند ممنوعیت سفر تنها در صورت همکاری با سران صهیونیستی و ارائه اطلاعات امنیتی درباره فلسطینی‌ها امکان‌پذیر است.

افسران اسرائیلی همچنین به خبرنگاران قول داده‌اند که در صورت دست کشیدن از فعالیت حرفه‌ای خود یا توقف کار در برخی رسانه‌ها و سازمان‌های روزنامه‌نگاری، حق سفر و جابجایی را به آنها اعطا کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که خبرنگاران در صورت رد پیشنهادهای صهیونیست‌ها، مورد حملات جسمی و روانی، از طریق ضرب و شتم، بازداشت، هجوم به خانه‌ها و تهدید به پیگرد مستمر قرار می‌گیرند.

این گزارش مستند به ده‌ها مصاحبه انجام شده توسط تیم میدانی دیده‌بان اروپا و مدیترانه با خبرنگاران فلسطینی است که از سفر در کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی منع شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز