خبرگزاری کار ایران

در جریان سخنرانی در اجلاس سران اکو صورت گرفت؛

استقبال وزیر خارجه ترکیه از کریدور اسلام آباد-تهران-استانبول

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۳۶۲

وزیر خارجه ترکیه در پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) که در عشق‌آباد، در حال برگزاری است، از کریدور اسلام آباد-تهران-استانبول استقبال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) که در عشق‌آباد، در حال برگزاری است، از کریدور اسلام آباد-تهران-استانبول استقبال کرد.

وی با استقبال از این کریدور، گفت که تصمیم راه‌اندازی مسیر ارتباطی جاده‌ای و ریلی در قفقاز جنوبی به‌ویژه کریدور زنگزور مایه خرسندی است.

وی در سخنرانی خود تاکید کرد که یکی از حوزه‌های مهمی که باید روی آن تمرکز شویم، تجارت و ارتباطات منطقه‌ای است.

چاووش‌اوغلو ضمن اشاره به بروز برخی تغییرات تاریخی در زنجیره تامین جهانی، گفت که آسیا نه تنها به عنوان یک مرکز تولید، بلکه به عنوان بزرگ‌ترین بازار مصرف‌کننده در حال رشد است.

وی خاطرنشان کرد که این موضوع، فرصت‌های قابل توجهی را برای همه ما فراهم می‌کند. اکو باید به عنوان پل همکاری تجاری و اقتصادی بین آسیا و اروپا عمل کند.

وزیر خارجه ترکیه متذکر شد: «باید تلاش بیشتری کنیم تا اکو را به یک ساختار نتیجه گرا تبدیل کنیم. تحقق چشم انداز ۲۰۲۵ برای این امر حیاتی است».

وی افزود: «به عقیده من اکو به عنوان سازمانی که در قلب مسیرهای تجاری تاریخی و مراکز فرهنگی قرار دارد، باید فعال‌تر عمل کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز