خبرگزاری کار ایران

مقام آمریکایی:

همه گزینه‌ها در ارتباط با روسیه روی میز است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۹۹۸

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا تاکید کرد که همه گزینه‌ها در ارتباط با واکنش به تجمع نظامی روسیه در مرز با اوکراین روی میز است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «کارن دونفرید»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا ‌تاکید کرد که همه گزینه‌ها در مورد چگونگی واکنش به تجمع نظامی بزرگ و غیرعادی روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین روی میز است و ناتو درباره مرحله پس از رایزنی‌ها در هفته آینده تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دونفرید گفت: «همانطور که می‌توانید انتظار داشته باشید، همه گزینه‌ها روی میز هستند و یک سری گزینه‌های مختلف و متنوع وجود دارد».

وی افزود: «اکنون بستگی دارد که  ناتو چه تصمیمی برای مرحله بعد اتخاذ کند. سفر هفته آینده آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده به لتونی و سوئد برای شرکت در نشست‌های ناتو و سازمان امنیت و همکاری در اروپا در این‌باره تعیین کننده است».

دونفرید گفت: «هفته آینده، ما ارزیابی خود را‌ از آنچه در مرز روسیه با اوکراین اتفاق می‌افتد، اعلام و بحث درباره ماهیت گزینه‌های روی میز و آنچه ناتو مایل است به طور جمعی انجام دهد، آغاز خواهیم کرد».

این در حالی است که «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که نگران وضعیت اوکراین است و احتمالا با «ولادیمیر پوتین» و «ولودیمیر زلنسکی»، همتایان روس و اوکراینی خود صحبت خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز