خبرگزاری کار ایران

رئیس حزب «ناصری وفاق ملی مصر» در گفت‌وگو با ایلنا:

زیاده‌خواهی‌های شورای همکاری خلیج فارس انعکاس صریح خواسته‌های رژیم صهیونیستی است/ قانون بین‌الملل به حقوق ویژه برای آمریکا بدل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۸۲۲

حقوقدان و رئیس حزب ناصری وفاق ملی مصر تاکید کرد که اظهار نظرهای دبیر کل شورای همکاری خلیج‌فارس درباره برنامه هسته‌ای و قدرت موشکی ایران انعکاس صریح و بدون ابهام خواسته‌های رژیم صهیونیستی است.

اخیرا «نایف الحجرف»، دبیر کل شورای همکاری خلیج‌فارس در اظهاراتی زیاده‌خواهانه مدعی حق کشورهای عربی برای ورود به روند مذاکرات هسته‌ای ایران شد و تاکید کرد که بدون حضور این کشورها در مذاکرات نتیجه‌ای حاصل نخواهد نشد.

الحجرف در ادامه اظهارات خود مدعی لزوم طرح برنامه‌های موشکی ایران در چارچوب مذاکرات پیش رو شد و بر لزوم پرداختن به سیاست‌های منطقه ای تهران در نشست های آتی تاکید کرد.

«محمد محمود رفعت»، حقوقدان مصری و رئیس حزب «ناصری وفاق ملی مصر» در تبیین حقوقی موضوع و رد زیاده‌خواهی‌های شورای همکاری خلیج‌فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: پس از آنکه موعد نشست وین تعیین شد و اکنون نیز به زمان برگزاری آن نزدیک می‌شویم و آمریکا نیز در توافق با ایران پیش از برگزاری این نشست ناکام مانده است، مشاهده می‌کنیم که ایران به راه حل قبلی توافق شده در توافق ۱+۵ مصمم و پایبند اما آمریکا به دنبال انصراف از تعهدات خود است.

محمود رفعت گفت: «در حقیقت اکنون در برهه‌ای قرار داریم که رژیم صهیونیستی به دنبال عادی‌سازی با کشورهای مرتجع عربی حوزه خلیج‌فارس است و آمریکا نیز برای برون‌رفت از بحران خود تلاش می‌کند کشورهای عربی وابسته به استعمار و صهیونیسم را به عنوان کشورهای همسایه ایران به سمت مذاکرات هل دهد و چنین وانمود شود که سلاح هسته‌ای اسرائیل تهدیدی برای آنها نیست بلکه ایران که برای تکمیل برنامه هسته‌ای خود تلاش می‌کند، تهدید علیه آنهاست. گویی ایران در مقابل این کشورها از حقوق مشروع خود چشم‌پوشی می کند و آن کشورها می‌توانند به جای آمریکا جایگزینی برای مقابله با ایران شوند».

وی افزود: «در عین حال، آمریکا خواسته‌های اساسی ایران را که مهمترین آن رفع محاصره ناعادلانه‌ای است که با تصمیمات آمریکا علیه تهران تحمیل شده است، دور می‌زند، گویی قوانین بین‌المللی به حقوق کشوری تبدیل شده است که می‌تواند قوانینی را علیه کشوری دیگر وضع و صادر کند. آمریکا به عنوان رئیس استعمار جهانی هنوز هم معتقد است می تواند تصمیمات و قوانینی را علیه سایر کشورها وضع و اعمال کند حتی اگر ایران باشد. این در حالی است که چنین اقدام‌هایی نقض صریح قوانین بین المللی است که به صراحت دخالت کشورهای در امور یکدیگر را منع می‌کند. البته ایران بزرگ‌تر، قوی‌تر و قدرتمندتر از آن است که آمریکا اراده خود را به آن تحمیل کند».

حقوقدان مصری در ادامه گفت: «اظهار نظرهای دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس درباره تسلیحات و قدرت موشکی ایران انعکاس صریح و بدون ابهام خواسته‌های رژیم صهیونیستی است که اخیرا با یکدیگر روابط عادی برقرار کرده و  و به سرزمین و عهد و کرامت و شرافت خیانت کرده و آرمان فلسطین را به طمع حفظ رژیم های نامشروع خود فروخته اند. البته ایران با محاسبات دقیق و با اتکا به پشتوانه محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کند نه به امید کمک کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس».

وی تاکید کرد: «دست کم این انتظار می‌رفت که شورای همکاری خلیج فارس حتی به زبان هم که شده جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی و بشریت را محکوم کند اما ملاحظه می‌شود آنچه از زبان سران این شورا مطرح می‌شود، دیکته دشمنان است و بس».

محمود رفعت گفت: «ما به یقین می‌دانیم که این رژیم‌های ساختگی و برآمده از نقشه‌های استعمار و صهیونیسم موسوم به رژیم های مرتجع عربی هرگز مدافع حقوق ملت های عربی نبوده‌اند و هیچ گاه از حقوق به یغما رفته آنها دفاع نکرده‌اند اما همین رژیم های نامشروع، امروز از نام ملت‌ها برای حمله به ایران سوء استفاده می‌کنند. حال آنکه اگر ایران نبود، سوریه، یمن و دیگر کشورهای عربی توان مقاومت در مقابل توطئه‌های استعماری غرب را نداشتند».

وی افزود: «ایران امروز در حالی برای مذاکره آماده می‌شود که باز هم در گفت‌وگوها دست بالا را دارد. ایران اکنون پس از محاصره اقتصادی غرب و تلاش آن برای در تنگنا قرار دادن کشور حتی با ممانعت از تحویل دارو به ایران قوی‌تر و مصمم‌تر ظاهر می‌شود و آمریکا تمام ابزارهای فشاری را که در مقابله با ایران به آنها تکیه می کرد، از دست داده است».

حقوقدان مصری گفت: «اگر تاریخ را مطالعه کنیم چیزی غیر از آمریکای شکست‌خورده از کوبا گرفته تا ویتنام و افغانستان مشاهده نمی‌کنیم و قطعا آمریکای شکست‌خورده قادر به مقابله با ایران نخواهد بود».

وی در پایان افزود: «ما ملت مصر یقین داریم که تمدن و تاریخ ایران و پیوندهایی که ما را با این کشور مرتبط می کند، باعث قدرت هر دو طرف خواهد شد.  تاریخ مصر و ایران قدمت و تمدن عمیقی دارد و ما باید آن را برای مقابله با دشمن مشترک احیا کنیم».

رئیس حزب ناصری مصر تصریح کرد: «از این رو، تاریخ ایران و عرب که با دین واحد و اصل همجواری، دشمن واحد و هدف مشترک به هم پیوند خورده است، می‌تواند توطئه‌های استعمار و صهیونیسم را برای تغییر نقشه منطقه ناکام گذارد و آینده‌ای بهتر برای انسان زیر پرچم اسلام و عرب بنا نهد».

گفت‌وگو: سمیه ماستری فراهانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز