خبرگزاری کار ایران

سیدحسن نصرالله:

تا زمانی که لبنان در دایره تهدید رژیم صهیونیستی باشد، حزب‌الله در قلب معرکه استقلال باقی می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۸۱۳

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی شامگاه جمعه خود تاکید کرد تا زمانی که لبنان در دایره تهدید رژیم صهیونیستی باشد، حزب‌الله در قلب معرکه استقلال باقی خواهد ماند.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، «سیدحسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی شامگاه جمعه خود تاکید کرد تا زمانی که لبنان در دایره تهدید رژیم صهیونیستی باشد، حزب‌الله در قلب معرکه استقلال باقی خواهد ماند.

وی در ابتدای این سخنرانی عید استقلال را به تمامی لبنانی‌ها تبریک گفت و از خداوند خواست که به ملت لبنان توانایی حمایت از آزادی و حق حاکمیت دولت خود را بدهد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که همواره درباره ماهیت استقلال بحث‌هایی وحود دارد. آیا استقلال واقعی بوده یا استقلال ناقص؟ اما تردیدی وجود ندارد که بعد از استقلال، لبنان یک دولت شد و مسئولیت لبنانی‌ها این است که از استقلال خود حفاظت کنند.

سید حسن نصرالله افزود: «محافظت از استقلال، حق حاکمیت، آزادی و کرامت، جنگی است که باید ادامه یابد. ممکن است که به استقلال دست یابید اما باید از آن محافظت کنید».

وی تاکید کرد: «در صورتی که استقلال لبنانی‌ها ناقض یا ظاهری است باید آن را به استقلال واقعی تبدیل کنند».

سید حسن نصرالله به آزادسازی اراضی اشغالی لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی اشاره کرد و گفت: «این پیروزی برای لبنان،‌استقلال و حق حاکمیتش بود».

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «ما همچنان در قلب نبرد استقلال، حق حاکمیت و آزادی بوده و در مراحل متعددی پیروز شدیم و اطمینان داریم که در برابر ما پیروزی‌های بیشتری قرار دارد و روزی خواهد آمد که برای وطنمان حق حاکمیت و آزادی واقعی غیرقابل بحث به ارمغان خواهیم آورد».

وی در ادامه گفت: «شاهد آن هستیم که در برخی کشورها، جنبش‌های مقاومت، گروه‌ها و اعضا و گاهی اوقات تمامی جنبش در لیست تروریستی قرار گرفته‌اند. این مسیری است که ادامه داشته و ادامه خواهد داشت».

سید حسن نصرالله اضافه کرد: «قرار دادن حزب‌الله در فهرست تروریستی به تحولات منطقه یا انتخابات پارلمانی ارتباط دارد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «شاهد چند مسیر از جمله مسیر عادی‌سازی هستیم و آخرین آن، چیزی است که در مغرب شاهد آن بودیم و همچنین شاهد افزایش تنگناها و فشارها برای تمام کسانی هستیم که از مقاومت حمایت می‌کنند».

وی افزود: «قرار دادن مقاومت در فهرست تروریستی هیچ تاثیری بر عزم مقاومت یا هشیاری محیط‌ هایی که مقاومت در آن حضور داشته، ندارد».

سید حسن نصرالله به اوضاع شیوع ویروس کرونا در لبنان اشاره کرد و گفت: «افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان آن نیز موضوع خطرناکی بوده و ما در ابتدای کرونا، طرحی را اعلام کرده و آن را با موفقیت اجرا کردیم و امشب در این شرایط استثنایی می‌گویم که تصمیم گرفتیم این طرح را بار دیگر به طور صد در صد فعال کنیم».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز