خبرگزاری کار ایران

مخالف دادگاه اتحادیه اروپا با درخواست اعاده مصونیت پارلمانی پوجدمون

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۸۰۲

دادگاه اتحادیه اروپا امروز -جمعه- درخواست اعاده مصونیت پارلمانی نماینده پارلمان اروپا و رئیس پیشین دولت محلی منطقه کاتالونیای اسپانیا را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، دادگاه اتحادیه اروپا امروز -جمعه- درخواست اعاده مصونیت پارلمانی «کارلوس پوجدمون» نماینده پارلمان اروپا و رئیس پیشین دولت محلی منطقه کاتالونیای اسپانیا را رد کرد.

این دومین بار در شش ماه گذشته است که همین مرجع قضایی درخواست اعاده مصونیت پارلمانی رهبر استقلال طلبان کاتالونیا را رد می‌کند. پارلمان اروپا ماه مارس سال جاری میلادی با تائید درخواست دولت اسپانیا، مصونیت پارلمانی پوجدمون و دو نفر دیگر از همقطارانش را لغو و امکان استرداد آن‌ها به این کشور برای گذراندن دوره حبس ۱۳ ساله را فراهم کرده بود.

با این حال دادگاه اتحادیه اروپا که شعبه بدوی رسیدگی‌کننده به شکایات علیه تصمیمات نهادهای اروپایی به شمار می‌رود، اعلام کرد در حال حاضر خطر استرداد و زندانی شدن متوجه پوجدمون نیست. این مرجع قضایی در رای خود استدلال کرده با توجه به اینکه درخواست فرجام‌خواهی پوجدمون در دیوان عالی اسپانیا در انتظار پاسخ دیوان دادگستری اتحادیه اروپا به یک پرسش (نظریه مشورتی) است، احتمال اجرای حکم علیه وی و یک نماینده دیگر کاتالونیایی در پارلمان وجود ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز