خبرگزاری کار ایران

درج نام ۱۲ شرکت چینی در فهرست سیاه تجاری آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۴۹۹

دولت آمریکا به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی و سیاست خارجی حدود ۱۲ شرکت چینی را در فهرست سیاه تجاری قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت ایالات متحده به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، حدود ۱۲ شرکت چینی را در فهرست سیاه تجاری خود قرار داده و تاکید کرده است که این شرکت‌ها در برخی موارد به ارتش چین در زمینه پیشبرد تلاش‌های محاسبات کوانتومی کمک کرده‌اند. 

چندین نهاد و شخص از چین و پاکستان نیز روز گذشته -‌چهارشنبه- به دلیل مشارکت در فعالیت‌های هسته‌ای پاکستان یا برنامه موشک‌های بالستیک این کشور به فهرست نهادهای وزارت بازرگانی آمریکا اضافه شدند.

این تازه‌ترین اقدامی است که آمریکا علیه شرکت‌های چینی در بحبوحه تنش فزاینده بین پکن و واشنگتن بر سر وضعیت تایوان و مسائل تجاری اتخاذ کرده است. 

در مجموع، ۲۷ نهاد جدید از چین، ژاپن، پاکستان و سنگاپور به فهرست سیاه اضافه شدند.

«جینا ریموندو»، وزیر بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای گفت که درج نام شرکت‌ها و نهادهای جدید در فهرست سیاه مانع حمایت فناوری ایالات متحده از پیشرفت‌های نظامی چین و روسیه و فعالیت‌های هسته‌ای ناامن پاکستان یا برنامه موشک‌های بالستیک خواهد شد.

سفارت چین در واشنگتن در واکنش به این اقدام آمریکا گفت که ایالات متحده به مفهوم امنیت ملی متوسل می‌شود و از قدرت دولتی برای سرکوب و محدود کردن شرکت‌های چینی به هر طریق ممکن سؤاستفاده می‌کند‌.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز