خبرگزاری کار ایران

حمدوک:

از بیم وقوع جنگ داخلی توافقنامه با ارتش را امضا کردم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۴۷۵

نخست وزیر سودان دلیل امضای توافقنامه با ارتش را جلوگیری از گرفتار شدن کشور در جنگ داخلی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان در جمع خبرنگاران به صراحت اعلام کرد که چارچوب توافقنامه سیاسی با ارتش را از بیم ورود کشور به مرحله جنگ داخلی و عواقب غیر قابل پیش بینی خشونت های خیابانی امضا کرده است.

حمدوک گفت: «توافقنامه به خروج کشور از بحران و تونل تاریک اختلافات کمک می‌کند و اگر اجرا نشود، ارزشی ندارد».

وی گفت: «برای محافظت از دستگاه اجرایی در برابر هر طرفی که بخواهد دخالت کند، خواهم ایستاد و اگر در این زمینه ناکام بمانم، صحنه را ترک خواهم کرد».

حمدوک با بیان اینکه هیچ فشار خارجی و داخلی بر او وارد نشده است و آنچه ‌به امضای قرارداد وادارش کرد، احساس جدی بودن شرایط و مسئولیت و درک عواقب غیرقابل تصور خشونت‌ها بود، تاکید کرد که جامعه بین‌الملل با تصمیم‌‌هایی که اتخاذ کرد، در پیشبرد این جهت مشارکت داشت‌.

وی با تاکید بر اینکه حق تظاهرات برای مردم سودان تضمین شده است، گفت: «ما با قاطعیت با سرویس‌های امنیتی صحبت کردیم تا در تظاهرات مسالمت‌آمیز که امروز در خارطوم و دیگر شهرهای کشور برگزار می‌شود، دخالت نکنند».

حمدوک تاکید کرد که کشتار تظاهرکنندگان در دوره گذشته بدون محاکمه نخواهد ماند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز