خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

استعفای اولین نخست‌وزیر زن تاریخ سوئد ساعاتی پس از انتخاب/ تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ۴ شخص و یک نهاد چینی/ رایزنی مقام‌های امارات با طالبان برای به دست گرفتن اداره امور فرودگاه کابل

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۴۳۶

استعفای اولین نخست‌وزیر زن تاریخ سوئد ساعاتی پس از انتخاب، تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ۴ شخص و یک نهاد چینی و رایزنی مقام‌های امارات با طالبان برای به دست گرفتن اداره امور فرودگاه کابل از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، فرمانده سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر هشدار آمریکا به اسرائیل در خصوص بیهوده بودن هرگونه حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، گفت که باید به این هشدارها توجه کرد.

- یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سفر اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران، آن را بی‌نتیجه خواند و گفت که این مسأله ناامیدکننده است.

- سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای مطرح شده از سوی مقامات بحرین درباره ارتباط ایران با سلاح‌های کشف شده را رد کرد.

- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ارمنستانی خود، ابراز امیدواری کرد که کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هر چه زودتر تشکیل شود.

- اولین نخست‌وزیر زن در تاریخ سوئد، در پی خروج یکی از هم‌پیمانان دولت ائتلافی، تنها چند ساعت پس از انتخاب، استعفا کرد.

- اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه چهار مقام و یک نهاد چینی را در قالب اقدام علیه نقض حقوق بشر، تمدید کرد.

- چهار منبع آگاه اعلام کردند که مقام‌های امارات، مذاکراتی را با طالبان برای به دست گرفتن اداره امور فرودگاه کابل انجام داده‌اند.

 


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز