خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

سفر بی‌نتیجه گروسی به ایران، نشانه‌ای بد برای مذاکرات وین است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۳۸۱

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سفر اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران، آن را بی‌نتیجه خواند و گفت که این مسأله ناامیدکننده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سفر اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران، آن را بی‌نتیجه خواند و گفت که این مسأله ناامیدکننده است.

وی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، ایران را به عدم همکاری با آژانس متهم کرده و گفت که این عدم همکاری، نشانه‌ای بد از میزان جدیت آنها در به نتیجه رسیدن موفقیت‌آمیز مذاکرات وین است.

رافائل گروسی پیش از این در گزارش خود به شورای حکام اعلام کرد که مذاکراتی که این هفته در تهران درباره برنامه هسته‌ای ایران انجام داده‌ام ، بی‌نتیجه بود.

گروسی روز سه شنبه پس از دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر امور خارجه ایران در حالی که به دنبال توافقی با ایران برای نصب مجدد چهار دوربین آژانس در یک کارگاه قطعات سانتریفیوژ بود، از تهران بازگشت.اما به نظر می‌رسید که او بدون هیچ پیشرفتی بازگشته است.  

گروسی در ابتدای جلسه سه ماهه شورای حکام به ۳۵ کشور گفت که به‌رغم تلاش‌های من، این مذاکرات و رایزنی‌های گسترده برای رسیدگی به مسائل پادمان‌های باقی‌مانده ایران که در دو گزارش به تفصیل شرح داده شد، بی‌نتیجه بود. بن‌بست بر سر کارگاه کرج که قطعات سانتریفیوژهای پیشرفته، ماشین‌های غنی‌سازی اورانیوم را می‌سازد، یکی از چندین موضوعی است که روابط ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تیره کرده است 

آژانس همچنین خواهان پاسخ‌هایی از ایران در مورد منشأ ذرات اورانیوم یافت شده در چندین سایت ظاهرا قدیمی اما اعلام‌نشده، است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز