خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع روسیه:

پرواز بمب‌افکن‌های آمریکا در مجاورت مرزهای شرقی روسیه تشدید شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۷۸۶

وزیر دفاع روسیه گفت که پرواز بمب‌افکن‌های استراتژیک نیروی هوایی ایالات متحده به طور قابل توجهی در مجاورت مرزهای شرقی روسیه تشدید شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت که پرواز بمب‌افکن‌های استراتژیک نیروی هوایی ایالات متحده به طور قابل توجهی در مجاورت مرزهای شرقی روسیه تشدید شده است که تهدیدی برای چین نیز به شمار می‌آید.
وی در جریان گفت‌وگو با «وی فنگه» وزیر دفاع چین، افزود که در حال حاضر، شاهد افزایش قابل توجه تعداد پروازها (بمب‌افکن‌های آمریکا) در نزدیکی مرزهای شرقی روسیه هستیم. در سال ۲۰۲۰، فرماندهی راهبردی نیروی هوایی ایالات متحده ۲۲ پرواز بر فراز دریای اخوتسک انجام داده است، در حالی که در سال ۲۰۱۹ تنها سه پرواز انجام شده بود.

شویگو ادامه داد: «در جریان این اقدام‌ها، خدمه بمب‌افکن‌های آمریکایی طرز استفاده از موشک‌های کروز به همراه حمله موشکی فرضی را تمرین می‌کنند. در همه این موارد رادار‌های پدافند هوایی ما بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکایی را به‌موقع شناسایی کردند؛ روی آنها بطور مستمر نظارت داشتند و اقدام‌هایی را برای جلوگیری از بروز حادثه انجام دادند».

به گفته وی، «فعالیت‌های این چنینی بمب‌افکن‌های ایالات متحده نه تنها برای روسیه، بلکه برای چین نیز ایجاد تهدید می‌کند. در این راستا هماهنگی میان روسیه و چین به عاملی برای برقراری ثبات در امور جهانی تبدیل می‌شود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز