خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه فرانسه:

اگر حضور تهران در مذاکرات وین «ساختگی» باشد، برجام «بی‌معنی» می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۷۸۹

وزیر خارجه فرانسه با تکرار برخی مواضع ضدایرانی، گفت که چنانچه حضور تهران در مذاکرات وین «ساختگی» باشد، برجام «پوچ و بی‌معنی» خواهد شد.

به گزارش ایلنا، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه با تکرار برخی مواضع ضدایرانی، گفت که چنانچه حضور تهران در مذاکرات وین «ساختگی» باشد، برجام «پوچ و بی‌معنی» خواهد شد.

وی در مصاحبه با روزنامه «لوموند» گفت که مذاکرات برجامی باید از جایی که در ماه ژوئن گذشته متوقف شد، از سر گرفته شود.

لودریان بدون اشاره به بدعهدی آمریکا در قبال برجام، گفت که واشنگتن آماده بازگشت به میز مذاکره از نقطه‌ای است که گفت‌وگوها متوقف شد؛ «به این ترتیب آمریکایی‌های می‌توانند فورا به توافق برسند. ما نیز از ۲۹ نوامبر و روزهای بعد از آن متوجه خواهیم شد آیا ایران هم چنین خواسته‌ای دارد یا نه».

پیش از این، «آنه‌کلر لگندره» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران را به شدت نگران‌کننده خواند.

وی در آستانه نشست شورای حکام که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است، از این شورا خواست که پیامی محکم به ایران بفرستد.

این مقام فرانسوی در ادامه ادعاهای خود افزود که ایران باید بلافاصله به تعهدات و وظایفی که در قبال آژانس دارد بازگردد، همکاری با آژانس را از سر بگیرد و به تعهداتش در چارچوب برجام عمل کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز