خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تحریم ۶ شخص و یک نهاد ایرانی از سوی آمریکا/ محکومیت حمله ادعایی به سفارت آمریکا در صنعا از سوی شورای امنیت/ تایید سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۵۹۲

تحریم ۶ شخص و یک نهاد ایرانی از سوی آمریکا، محکومیت حمله ادعایی به سفارت آمریکا در صنعا از سوی شورای امنیت و تایید سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرد که مدیرکل آژانس سه‌شنبه آینده برای رایزنی با مقام‌های ایران عازم این کشور می‌شود.

-  وزارت خزانه‌داری آمریکا شش شخص و یک نهاد ایرانی را به بهانه تلاش برای تأثیرگذاشتن بر انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، تحریم کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران را به شدت نگران‌کننده خواند.

- سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، گفت: آمریکا بار دیگر درصدد بحران‌آفرینی و فضاسازی علیه ایران است.

- سخنگوی کاخ سفید در آستانه دور جدید مذاکرات برجامی وین که برای ۲۹ ماه جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است، گفت که برخورد تحریمی آمریکا نسبت به ایران تغییر نکرده است.

- روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که حمله به پایگاه «التنف» که یک مقر نیروهای این کشور در جنوب سوریه است، کار ایران بوده است.

- شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله ادعایی به سفارت آمریکا در صنعا را محکوم کرده و خواستار آزادی افراد بازداشت‌شده شد.

- وزارت دادگستری آمریکا طی مواضعی بی‌اساس و اثبات‌نشده، دو شهروند ایرانی را به تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا متهم کرده و علیه آنها اعلام جرم کرد.


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز