خبرگزاری کار ایران

درخواست پارلمان نیکاراگوئه از اورتگا برای خروج از سازمان کشورهای آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۸۸۳

پارلمان نیکاراگوئه در واکنش به اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار خروج این کشور از سازمان کشورهای آمریکایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان نیکاراگوئه روز گذشته -سه‌شنبه- از «دانیل اورتگا»، رئیس‌جمهوری این کشور که از ورود به خاک ایالات متحده ممنوع شده است، خواست کشورش را از سازمان کشورهای آمریکایی خارج کند.

پارلمان نیکاراگوئه که در آن جبهه «آزادی‌بخش ملی ساندینیستا» حزب وابسته به رئیس‌جمهوری از اکثریت قاطع برخوردار است، اعلام کرد که اورتگا در مقام رئیس‌جمهور منشور سازمان کشورهای آمریکایی را محکوم می‌کند که به مفهوم خروج نیکاراگوئه از این سازمان است.

«گوستاوو پوراس»، رئیس پارلمان نیکاراگوئه تصریح کرد که این درخواست پس از دخالت‌های مکرر سازمان کشورهای آمریکایی در امور داخلی کشور صورت می‌گیرد.

ماده ۱۴۳ منشور سازمان کشورهای آمریکایی به هر کشوری اجازه می‌دهد پس از اقداماتی که دو سال زمان می‌برد، از این سازمان خارج شود.

«روزاریو موریلو» معاون رئیس‌جمهوری از درخواست پارلمان ابراز خرسندی کرد و تاکید کرد که این درخواست در راستای خواسته های ما برای احترام به تصمیمات حاکمیتی و شرافتمندانه در قبال مردم است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه مواضع مداخله‌جویانه خود در قبال انتخابات ریاست جمهوری اخیر نیکاراگوئه، ورود مقام‌های دولت این کشور به خاک ایالات متحده را ممنوع کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز