خبرگزاری کار ایران

امضای توافق‌نامه کمک ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری امارات به مصر

کد خبر : ۱۱۵۷۳۴

نمایندگان پارلمان تونس که پس از ترور یکی از نمایندگان مخالف دولت از پارلمان خارج شده بودند، در پی تعهد دولت این کشور به رهبری «جنبش النهضه» به استعفا، اعلام کردند که به پارلمان باز می‌گردند.

کشورهای امارات و مصر توافق‌نامه کمک ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری ابوظبی به قاهره را امضا کردند.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این توافقنامه در دیدار «حازم الببلاوی» نخست‌وزیر مصر از امارات و در چارچوب کمک به دولت جدید این کشور به امضا رسید.
بسته کمک‌های امارات شامل کمک یک میلیارد دلاری می‌شود که در ماه جولای گذشته به مصر تحویل داده شد و باقی این کمک‌ها به حمایت از بخش‌های مختلف اقتصاد این کشور اختصاص پیدا می‌کند.
بر اساس توافق‌نامه امضا شده میان امارات و مصر یک میلیارد دلار به تامین سوخت اختصاص پیدا می‌کند که مصر به آن نیاز دارد و باقی این کمک در پروژه‌های مختلف اقتصادی از جمله ساخت ۲۵ سیلو برای انبار کردن گندم و حبوبات هزینه می‌شود. هر کدام از این سیلو‌ها ظرفیت ذخیره ۱۵ هزار تن گندم یا حبوبات را دارد.
بنا بر این گزارش، مصر تلاش می‌کند که برای حل مشکل کسری بودجه خود کمک‌های اضافی را از عربستان، کویت و امارات دریافت کند. این کمک‌ها مستقل از ۱۲ میلیارد دلاری است که سه کشور حوزه خلیج‌فارس در پی برکناری «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری سابق مصر از قدرت، متعهد به ارائه آن شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز