خبرگزاری کار ایران

وعده بلینکن برای کشف عامل بیماری مرموز سندروم هاوانا

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۰۳۶

وزیر خارجه آمریکا ‌وعده حل معمای سندروم هاوانا را که گریبانگیر دیپلمات های آمریکایی شده است، داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنتونی بلینکن»، وزیرخارجه آمریکا روز گذشته -‌جمعه- متعهد شد که معمای «سندروم هاوانا»، بیماری مرموزی که دیپلمات‌های آمریکایی را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد و برخی منابع معتقد هستند که ناشی ازحملات صوتی است و روسیه پشت پرده آن قرار دارد، را کشف کند.

بلینکن از انتصاب دو دیپلمات کهنه‌کار به نام‌های «جاناتان مور»، مسئول هماهنگی واکنش وزارت خارجه و «مارگارت اوهارا» به عنوان مسئول ارائه مراقبت‌های پزشکی لازم برای افراد مبتلا به سندروم هاوانا خبر داد.

این حادثه بهداشتی غیر‌عادی اولین بار در سال ۲۰۱۶ در کوبا ظاهر شد، به گونه‌ای که دیپلمات‌های آمریکایی با شنیدن صداهای بسیار تند دچار سردرد، سرگیجه یا حالت تهوع شدید شدند.

از آن زمان تاکنون مواردی از این نوع حالات در چین، آلمان، استرالیا، روسیه، اتریش و حتی در واشنگتن ثبت شده است.

وزارت خارجه آمریکا از ارائه هر گونه آمار درباره شمار افراد آسیب‌دیده خودداری می‌کند اما یک منبع نزدیک به پرونده اخیرا عدد ۲۰۰ را در ارزیابی از تعداد آسیب‌دیدگان قطعی و یا احتمالی این سندروم ذکر کرده است. 

برخی از مبتلایان سندروم در گذشته به صورت علنی شکایت کردند، اما اظهارات آنها جدی گرفته نشد.

این در حالی است که بلینکن روز جمعه از هر دیپلمات مبتلا خواست بدون ترس از انتقاد یا عواقب منفی، وضعیت خود را افشا کند.

وی گفت: «همه ما در دولت آمریکا و به ویژه در وزارت خارجه مصمم هستیم که دلایل و عاملان این حوادث را کشف و  از آسیب‌دیدگان و همکاران خود محافظت کنیم».

بلینکن افزود: «ما به تمام توانایی‌های سرویس‌های اطلاعاتی خود اتکا می‌کنیم. ما بهترین مغزهای علمی را در داخل و خارج از دولت به کار می‌گیریم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز