خبرگزاری کار ایران

دستور نخست‌وزیر عراق برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره درگیری‌های اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۸۸۳

نخست‌وزیر عراق دستور تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در خصوص به خشونت کشیده شدن تظاهرات اعتراضی روز گذشته -جمعه- علیه نتیجه انتخابات اخیر را صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از واع، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دستور تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در خصوص به خشونت کشیده شدن تظاهرات اعتراضی روز گذشته -جمعه- علیه نتیجه انتخابات اخیر را صادر کرد.

الکاظمی به فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور داده است که این کمیته حقیقت‌یاب با حضور اعضای امنیتی الحشدالشعبی تشکیل شود.

وی همچنین دستور پرداخت غرامت به قربانیان را صادر کرده و متعهد شده است به طور مستقیم بر روند فعالیت این کمیته نظارت کند.

در هیمن حال، «برهم صالح» رئیس‌جمهوری عراق با اشاره به درگیری در جریان تظاهرات اعترا‌ضی روز جمعه به نتایج انتخابات این کشور، آن را تأسف‌بار و غیرقابل قبول خواند.

وی در پیامی توئیتری اعلام کرد: «تظاهرات مسالمت‌آمیز حق تضمین‌شده در چارچوب قانون اساسی است و نباید از این چارچوب قانونی تخطی کند. درگیری‌هایی که میان نیروهای امنیتی و تظاهرات‌کنندگان رخ داده،  تأسف‌بار و غیرقابل قبول است و باید تحقیقات برنامه‌ریزی‌شده در خصوص آن صورت گرفته و از تکرار این درگیری‌ها اطمینان حاصل شود. حفظ امنیت عمومی یک وظیفه ملی است و همه باید با حفظ خویشتن‌داری، منافع ملی را بر هر چیزی ارجح بدانند».

وزارت بهداشت عراق اعلام کرده است که در جریان این درگیری‌ها یک نفر کشته و ۱۲۵ نفر زخمی شده‌اند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز