خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

موافقت آمریکا با قرارداد تسلیحاتی ۶۵۰ میلیون دلاری با عربستان/ درخواست آمریکا برای آزادی شخصیت‌های سیاسی دستگیرشده در سودان/ تاکید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر حفظ فشار بر ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۶۷۷

موافقت آمریکا با قرارداد تسلیحاتی ۶۵۰ میلیون دلاری با عربستان، درخواست آمریکا برای آزادی شخصیت‌های سیاسی دستگیرشده در سودان و تاکید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر حفظ فشار بر ایران از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، معاون وزیر خارجه آمریکا گفت که از آغاز مجدد مذاکرات وین در تاریخ ۹ نوامبر حمایت می‌کنیم.

- وزارت خارجه آمریکا با فروش ۲۸۰ فروند موشک هوا به هوا به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار به عربستان، موافقت کرد.

-  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، مدعی دشوار شدن روند نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران شد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که کشورش در حال حاضر روی گام نخست که اعمال محدودیت علیه ایران خواهد بود، متمرکز است.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ایران را تهدیدی برای موجودیت اسرائیل خواند و گفت که این رژیم و حامیانش باید فشار خود بر ایران را حفظ کنند.

- وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با رئیس نیروهای مسلح سودان، خواستار آزادی تمامی شخصیت‌های دستگیرشده سیاسی از جمله نخست‌وزیر این کشور شد.

- سناتور دموکرات ایالت مریلند، با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که باید عدم دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای را تضمین کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز