خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

نخستین حضور رهبر طالبان در انظار عمومی/ پرواز بمب‌افکن آمریکا بر فراز خلیج‌فارس و خاورمیانه/ درخواست عمان از لبنان و کشورهای عربی برای خویشتن‌داری

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۴۷۵

نخستین حضور رهبر طالبان در انظار عمومی، پرواز بمب‌افکن آمریکا بر فراز خلیج‌فارس و خاورمیانه و درخواست عمان از لبنان و کشورهای عربی برای خویشتن‌داری از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، سران و آمریکا و تروئیکای اروپایی، در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رُم، بدون اشاره به بدعهدی‌ها و انفعال خود در قبال توافق هسته‌ای، طی بیانیه‌ای اعلام کردند که احیای برجام مستلزم رعایت کامل تعهدات برجامی توسط تهران است.

- وزیر خارجه عربستان با اشاره به مذاکرات کشورش با ایران، گفت که تاکنون چهار دو مذاکره برگزار شده است، اما پیشرفت چندانی نداشته است.

- وزارت خارجه عمان با ابراز تأسف از تنش میان لبنان و کشورهای عربی، خواستار خویشتن‌داری تمامی طرف‌ها شد.

- یک مقام آمریکایی اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور، در دیدار با همتای ترک خود که برای امروز -یکشنبه- برنامه‌ریزی شده است، به وی هشدار خواهد داد که اقدام‌های «شتاب‌زده» در راستای منافع دو کشور نخواهد بود.

- سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که وزیر خارجه این کشور برنامه‌ای برای دیدار با همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رم ندارد.

- فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که بمب‌افکن راهبردی «بی-۱ بی» در منطقه تحت پوشش این فرماندهی در خاورمیانه و خلیج فارس به پرواز درآمده است.

- رهبر گروه طالبان در نخستین حضور خود در انظار عمومی، در مدرسه در قندهار حاضر شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز