خبرگزاری کار ایران

مقام آگاه آمریکایی:

بایدن در دیدار با اردوغان درباره دست زدن به «اقدام‌های شتا‌ب‌زده» هشدار می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۴۵۱

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور، در دیدار با همتای ترک خود که برای امروز -یکشنبه- برنامه‌ریزی شده است، به وی هشدار خواهد داد که اقدام‌های «شتاب‌زده» در راستای منافع دو کشور نخواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام آگاه آمریکایی اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، در دیدار با «رجب طیب اردوغان» همتای ترک خود که برای امروز -یکشنبه- برنامه‌ریزی شده است، به وی هشدار خواهد داد که اقدام‌های «شتاب‌زده» در راستای منافع دو کشور نخواهد بود.

این دیدار در حالی انجام می‌شود که اردوغان هفته گذشته اعلام کرد که به وزارت خارجه ترکیه دستور داده است سفرای ١٠ کشور غربی که خواستار آزادی «عثمان کالا» تاجر و فعال مدنی زندانی شده بودند را به عنوان «عناصر نامطلوب» معرفی کند.

این ۱۰ کشور شامل آلمان، فرانسه، دانمارک، نیوزیلند، فنلاند، هلند، سوئد، نروژ، کانادا و ایالات متحده بودند و در پی این تصمیم اردوغان، روابط ترکیه و غرب وارد مرحله جدیدی از تنش شد. 

بر اساس این گزارش، بایدن همچنین در مورد درخواست ترکیه برای خرید جنگنده‌های اف-۱۶، روابط دفاعی دو طرف و مسائل منطقه‌ای از جمله تحولات سوریه و لیبی با اردوغان گفت‌وگو خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز