خبرگزاری کار ایران

توضیح البرهان برای انحلال دولت در سودان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۱۶۳

فرمانده ارتش سودان با رد کودتا در این کشور علت انحلال دولت را توضیح داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان گفت آنچه اخیرا در سودان رخ داده کودتا نیست بلکه «اصلاح مسیر» است.

البرهان افزود: «هرکس اتقاقات سودان را کودتا بداند اشتباه کرده است، زیرا ما در قدرت هستیم و اگر کودتایی شده بود ما نیز باید تغییر می‌کردیم. آنچه اتفاق افتاده اصلاح مسیر و فرآیند انتقال است.»

فرمانده ارتش سودان در مورد انتقادهای بین‌المللی نسبت به اتفاقات اخیر این کشور افزود: «من انتظار این واکنش‌ها را داشتم، زیرا بسیاری از رسانه‌ها قابل اعتماد نیستند و همچنان بسیاری از واقعیت‌ها نامشخص است.»

وی گفت: «احزاب سودانی نتوانستند ائتلافی شکل داده و در مورد هر موضوعی به اجماع برسند. آنها همچنین نتوانستند در مورد پارلمان و استانداران به توافق برسند و همچنین به هیچ قدرت سیاسی هم نپیوستند.»

البرهان در مورد «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر برکنار شده سودان نیز توضیح داد: «حمدوک از مقر خود خارج شد زیرا مورد تهدید قرار گرفته بود. در واقع برخی گروه‌ها مقابل منزل او تجمع کرده بودند و هنگامی که ما متوجه آن شدیم، اقدامات پیشگیرانه را اتخاذ و حمدوک را به جای امن منتقل کردیم و اکنون هم به خانه خود بازگشته است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز