خبرگزاری کار ایران

ابراز تاسف نخست‌وزیر لبنان از تصمیم ریاض علیه بیروت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۹۰۵

نخست‌وزیر لبنان از تصمیم عربستان سعودی مبنی بر فراخواندن سفیر خود از بیروت و تعیین ضرب‌الاجل برای سفیر لبنان به‌منظور ترک ریاض، ابراز تاسف کرد.

به گزارش ایلنا، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان از تصمیم عربستان سعودی مبنی بر فراخواندن سفیر خود از بیروت و تعیین ضرب‌الاجل برای سفیر لبنان به‌منظور ترک ریاض، ابراز تاسف کرد.

وی با بیان این‌که امیدوار است ریاض در این تصمیم تجدیدنظر کند، گفت که همواره مخالفت خود را با هرگونه توهین  به عربستان اعلام کرده‌ایم و خواستار اصلاح کاستی‌ها در روابط بین دو کشور برادر بوده‌ایم.

میقاتی افزود که ما در بیانیه وزارتی بر اهمیت احیای روابط تاریخی بین لبنان و کشورهای عرب به عنوان یکی از اولویت‌های نخست کشور تأکید کرده‌ایم.

عربستان روز جمعه در واکنش به اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، سفیر خود در بیروت را فراخواند.

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان پیش از این، از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن انتقاد کرده بود.

وی در برنامه‌ای تلویزیونی تأکید کرده بود که انصارالله یمن در حال دفاع از خود در برابر «اقدامات تجاوزکارانه عربستان و امارات» هستند.

در پی اظهارات این مقام لبنانی، عربستان، کویت، بحرین و امارات سفرای بیروت را احضار کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز