خبرگزاری کار ایران

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه:

عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای سپتامبر ۲۰۲۲ آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۹۰۷

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در سازمان همکاری شانگهای امروز -سه‌شنبه- گفت که یادداشت تفاهم مربوط به وظایف ایران برای ورود به این سازمان ممکن است در اجلاس سپتامبر سال ۲۰۲۲ در سمرقند امضاء شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «بختیار حکیموف» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در سازمان همکاری شانگهای امروز -سه‌شنبه- گفت که یادداشت تفاهم مربوط به وظایف ایران برای ورود به این سازمان ممکن است در اجلاس سپتامبر سال ۲۰۲۲ در سمرقند امضاء شود.

بر اساس این گزارش، روند ورود ایران به سازمان همکاری شانگهای در اجلاس این سازمان در شهر دوشنبه در ماه سپتامبر آغاز شد. نمایندگی سازمان در شهر دوشنبه به ازبکستان واگذار شد و اجلاس بعدی سران عضو سازمان برای ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ در این کشور برگزار خواهد شد.

حکیموف در  حاشیه نشست هماهنگ‌کننده‌های ملی در تاشکند گفت: «تصور می‌کنیم که یادداشت تفاهم در سمرقند در سال ۲۰۲۲ در ماه سپتامبر امضاء خواهد شد. این بدان معناست که ایران روند دقیق عضویت در سازمان همکاری شانگهای را شروع می‌کند».

وی اطلاع داد که طرف ازبک به نمایندگی از سازمان همکاری شانگهای پیش‌نویس تفاهم‌نامه مربوط به وظایف ایران را مشخص می‌کند و باید در خصوص این سند داخل سازمان توافق حاصل شود.

حکیموف افزود: «طرف روس تأیید کرده پیشنهاداتی را که همکاران مطرح کرده‌اند، مجددا بررسی می‌کند».

وی افزود: «این یک روند دشوار است. هر دولت دیدگاه خاص خود را در مورد تعهدات علاوه بر وظایف ارائه‌شده توسط سند اصلی دارد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز