خبرگزاری کار ایران

رافائل گروسی:

شواهدی از غنی‌سازی مخیفانه توسط ایران وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۰۱۷

مدیر کل آژانس طی مصاحبه‌‌ای با مرکز «استیمسون» اعلام کرد که شواهدی که حاکی از غنی‌سازی مخفیانه توسط ایران باشد، وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس طی مصاحبه‌‌ای با مرکز «استیمسون» اعلام کرد که شواهدی که حاکی از غنی‌سازی مخفیانه توسط ایران باشد، وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسش «برایان فینلی» مدیر مرکز استیمسون در خصوص امکان اطمینان از عدم غنی‌سازی مخفیانه توسط ایران، گفت: «هیچ اطلاعاتی در خصوص این‌که آنها چنین اقدامی انجام می‌دهند، ندارم. بنابراین هم‌زمان، اطلاعاتی در خصوص این‌که آنها چنین کاری نمی‌کنند نیز ندارم. من تمامی امکانی که در آنها غنی‌سازی صورت می‌گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهم».

گروسی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس در خصوص عدم همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت که قدرت‌های جهانی باید مانع‌تراشی تهران در برابر دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل را محکوم کنند.

وی مذاکره با ایران را بسیار چالش‌برانگیز خواند ولی در عین حال تأکید کرد که گفت‌وگو تنها راه حل و فصل اختلاف‌ها است.

مدیرکل آژانس افزود که در خصوص مذاکره با ایران باید این مسأله را مورد توجه قرار داد که هر روز حائز اهمیت است.

وی روز گذشته -پنجشنبه- نیز در گفت‌وگو با روزنامه «واشنگتن‌پست» گفته بود که آمریکا و ایران وارد هفته‌های «سرنوشت‌سازی» برای احیای توافق هسته‌ای می‌شوند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که چند هفته آینده در تعیین اینکه آیا ایالات متحده و ایران می‌توانند به مذاکرات غیرمستقیم بازگردند و تلاش‌ها برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ میان آنها ادامه یابد، تعیین‌کننده خواهد بود.

گروسی افزود: ایران  از من  دعوت کرده است تا در روزهای آینده با رهبران سیاسی این کشور در تهران دیدار کنم. بنابراین به زودی به تهران می‌روم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز