خبرگزاری کار ایران

ارشادی:

ایران مصمم به انجام اقدام‌های لازم برای توانمندسازی زنان و دختران است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۰۱۶

سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران مصمم است تمامی آنچه برای توانمندسازی زنان و دختران ضروری است را انجام دهد.

به گزارش ایلنا، سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران مصمم است تمامی آنچه برای توانمندسازی زنان و دختران ضروری است را انجام دهد.         

وی در این‌باره گفت: ارکان مختلف در کشور من می‌کوشند زمینه را بیش از پیش برای ایفای نقش مهم زنان و دختران در جامعه فراهم و از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آن‌ها در بخش‌های مختلف از جمله صلح و امنیت، استفاده کنند.

ارشادی افزود: تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران، سلامت و بهداشت زنان و دختران را با خطر مواجه کرده است، اما جمهوری اسلامی ایران همه توان خود را برای تقویت توانمندسازی زنان و دختران به کار گرفته است.

وی با اشاره به نقشی که زنان جهان می‌توانند در پیشگیری و حل منازعات ایفا کنند گفت: زنان و دختران از آسیب پذیرترین افرادی هستند که از شرایط منازعات و درگیری‌ها رنج می‌برند.

سفیر ایران در سازمان ملل افزود: زنان همچنین می‌توانند سهم بسزایی در برقرای صلح و امنیت داشته باشند و در این زمینه، باید نقش آن‌ها تقویت و ارتقا یابد.

ارشادی تصریح کرد: شورای امنیت باید به موضوع زنان، صلح و امنیت، تا آنجا که در حیطه وظایف خود تحت منشور سازمان ملل متحد، یعنی حفظ صلح و امنیت بین المللی قرار می‌گیرد، بپردازد.

وی گفت: موضوعاتی هم که اساساً به صلح و امنیت بین المللی مرتبط نیست، باید توسط ارگان‌های دیگر سازمان ملل متحد، یعنی مجمع عمومی، شورای اقتصادی و اجتماعی و کمیسیون وضعیت زنان، مورد توجه قرار گیرند.

ارشادی تصریح کرد: در ارتقاء و افزایش نقش زنان در صلح و امنیت، شرایط خاص هر کشور، تفاوت‌های تاریخی و فرهنگی و نقش اصلی دولت‌ها در این زمینه، باید کاملاً مورد شناسایی و احترام قرار گیرد. بنابراین، ضروری است که در حل منازعات و بازسازی پس از جنگ، به حاکمیت ملی و مردم کشور طرف منازعه احترام گذاشته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز