خبرگزاری کار ایران

سخنگوی یونیسف:

جنگ یمن به مرحله‌ای شرم‌آور رسیده است/ هر روز ۴ کودک کشته یا زخمی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۱۲۲

سخنگوی یونیسف امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که از آغاز درگیری‌ها در یمن تا کنون ۱۰ هزار کودک در کشور کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «جیمز الدر» سخنگوی یونیسف امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که از آغاز درگیری‌ها در یمن تا کنون ۱۰ هزار کودک در کشور کشته و زخمی شده‌اند.

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، در نشست خبری سازمان ملل در ژنو گفت: «جنگ یمن به تازگی به مرحله‌ای شرم‌آور رسیده است. ما اکنون ۱۰ هزار کودک داریم که از مارس ۲۰۱۵ کشته یا معلول شده‌اند. به عبارتی هر روز چهار کودک کشته یا زخمی می‌شوند».

الدر تاکید کرد که از هر پنج کودک، چهار نفر، در مجموع ۱۱ میلیون نفر، در یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، در حالی که ۴۰۰ هزار نفر از سوءتغذیه شدید رنج می برند و بیش از دو میلیون نفر نیز دسترسی به مدرسه ندارند.

طبق برآوردهای این نهاد سازمان ملل تعداد قربانیان واقعی احتمالا بسیار بیشتر از میزان ثبت شده است. طبق آمارهای سازمان ملل در فاصله مارس ۲۰۱۵ و سپتامبر سال جاری میلادی در مجموع سه هزار و ۴۵۵ کودک کشته و بیش از شش هزار و ۶۰۰ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

وی افزود که یمن به «بدترین مکان دنیا» برای کوکان بدل شده است و بازندگان واقعی این جنگ آنها هستند. سخنگوی یونیسف در ادامه با اشاره به بدتر شدن شرایط کودکان در این کشور جنگ‌زده آمار جان باختگان را هم یادآور شد. طبق آمارهای رسمی حدود ۱۳۰ هزار نفر در اثر چند سال جنگ در یمن جان خود را از دست داده‌اند.

جیمز الدر در بخش دیگری از سخنانش که در بازگشت از یمن عنوان می شد بر لزوم تامین بودجه ۲۳۵ میلیون دلاری جهت ادامه کمک‌های فعلی به مردم یمن تاکید کرد. وی بحران انسانی در یمن را ثمره تهدیدهای توامان توصیف کرد؛ منازعه‌ای فرسایشی در کنار یک اقتصاد خراب و بحرانی همراه با ضعف‌های ساختاری در ارائه خدمات بهداشتی، غذایی و آموزشی و کمبود آب آشامیدنی و در رأس همه اینها کمبود بودجه لازم برای کمک به ملت آسیب دیده یمن.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز