خبرگزاری کار ایران

جان بولتون:

هشدار داده بودم که طالبان ممکن است به ۱۵۰ بمب هسته‌ای دست پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۲۷۶

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا هشدار قبلی خود را درباره امکان دست‌یابی طالبان به ۱۵۰ بمب هسته‌ای توضیح داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای درباره هشدار قبلی خود مبنی بر اینکه پیروزی طالبان در کابل آنها را به دست‌یابی به ۱۵۰ بمب هسته‌ای نزدیک می‌کند، توضیح داد. 

بولتون توضیح داد که در مصاحبه قبلی ابراز نگرانی کرده بود که پیروزی طالبان در افغانستان ممکن است کار رادیکال‌ها در پاکستان و دیگر گروه‌های تروریستی را که توسط دولت پاکستان به وجود آمده و و همچنین سایر افراط‌گرایانی که توسط اطلاعات پاکستان در سراسر این کشور رها شده‌اند، تسهیل کند. به گفته بولتون، اگر این تندروها در پاکستان به قدرت برسند، سلاح‌های هسته‌ای پاکستان در دسترس دولت طالبان قرار خواهد گرفت.

بولتون در ارزیابی خود از سیاست خارجی آمریکا در قبال افغانستان تاکید کرد: «خروج از افغانستان نقطه‌ای است که ‌جو بایدن‌ و ترامپ بر سر آن توافق دارند و این موضوعی بسیار نادر است. هر دو می‌خواستند از افغانستان خارج شوند و از توصیه‌های ارائه شده درباره عواقب قابل پیش‌بینی چشم‌پوشی کنند».

مشاور امنیت ملی سابق ترامپ تاکید کرد: «‌چنین عواقبی اکنون در  کنترل طالبان بر افغانستان و بازگشت تروریست‌های بین المللی و استفاده آنها از این کشور برای برنامه‌ریزی عملیات تروریستی در سراسر جهان مشهود است. بایدن در سال ۲۰۰۹ درباره این خروج صحبت کرد و ترامپ نیز چنین عقیده‌ای داشت. من فکر می‌کنم که این اقدام، ظلم در حق ایالات متحده، ثبات جهانی و حق مردم افغانستان بوده است». 

بولتون با تاکید بر وجود علامت سوال در مورد قانونی بودن تصمیم برای خروج از افغانستان گفت: «مردم اکنون متوجه شده‌اند که ما پس از خروج از امنیت کمتری نسبت به قبل برخوردار هستیم».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز